USB stick niet meer bruikbaar na communicatiefout Laat zich ook niet meer formatteren en geeft aan dat hij nu RAW bestandsindeling heeft. iemand?

Als ik hem nu aansluit op PC dan komt hij gelijk met de melding dat het station geformatteerd dient te worden voor gebruik. Als ik dit probeer te doen dan geeft hij al heel snel de melding: Formatteren kan niet worden voltooid.
Hij word wel zichtbaar in Windows verkenner maar komt dus gelijk met bovenstaande melding als je hem wil benaderen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

U zou wellicht met dit tooltje kunnen proberen;
http://www.partitionwizard.com/download.html
Daarmee kunt u zien hoe het met de indeling staat en kunt nu hierin links en rechts wat wijzigen.

Stick erin, software starten.
Kijken en lezen.
Partitie verwijderen, nieuwe erop, formateren en klaar.......

Klinkt eenvoudig, is het ook, maar dan moet de stick wel deugdelijk zijn en meewerken.

Mocht het geen soelaas bieden, dan ben ik bang dat je stick een behoorlijke optater heeft gehad en vervangen eigenlijk dan de enige optie is.
Uiteindelijk moet hij toch, u vertrouwd hem nadien toch niet meer, hij zou ooit weer eens kuren kunnen krijgen en wie weet wat u er dan op hebt staan.....

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een stick is niet zoiets als een schijf met vaste opslag maar heeft een klein soort intern computertje dat vanalles regelt - en daar gaat het soms mis.
Het probleem herken ik wel en maak het soms mee - maar in de meeste gevallen bleek dat niet alle 5 pootjes contact maakten. Probeer in ieder geval van je 3 of 4 bruikbare usb-poorten maar eens een ander gat!
Het is namelijk zo dat voor elke usb-gat voor betreffende stick weer een aparte, een nieuwe instelling wordt gemaakt en wat omsteken wil meestal wel helpen!
Soms wil wat heen-en-weer wrikken ook wel eens helpen, en zoniet een andere laptop: het bleek dat sticks die op een universiteitsconsole absoluut onbruikbaar waren in een thuissituatie na vele minuten alsnog werkten - maar waarbij Windows wel klaagde over het ding, kennelijk omdat de stick zich opeens vanalles aan het doen was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stick onveilig verwijderd?????Windows kan idd ineens veranderen in RAW indeling,te weinig info wat geeft Windows weer wanneer de stick eruit is?????Stick op andere pc/lt proberen wanneer het alleen de stick is niet meer gebruiken dit is een zeer moeilijk probleem en niet uitlegbaar in 7 zinnen kijk hier is http://kakysan.wordpress.com/2011/10/31/harde-schijf-is-raw-indeling-geworden-en-kan-niet-uitlezen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je stick er uit is geeft hij niets aan (natuurlijk). Als ik hem er in doe geeft hij gelijk aan dat het station voor gebruik geformateerd moet worden. Als ik dit bevestig probeert hij het ook maar komt al snel met de melding dat het formateren niet kon worden voltooid.
Al op meerdere pc's en meerdere ingangen geprobeerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Get data recovery" is puur voor bestanden en niet gratis