Hoe krijg ik mn drivers weer aan de praat?

Ik heb nu een probleempje met mn drivers van mn pc. Ik heb een Acer Aspire V3-771G al een paar maanden, maar toch blijven er problemen ontstaan. Sommige krijg ik opgelost maar andere blijven voor mij toch een vraag. Maar nu zit ik met een probleem dat mn camera niet wil verbinden met mn laptop, terwijl de USB driver up to date is gebleven, en de camera WEL werkt met een ANDERE computer met Windows 8! Ook in het apparatenbeheer staan ook veel apparaten als onbekend apparaat.
Ik hoop dat iemand misschien de oplossing weet!
Gr.
Lars
P.S. Moet ik misschien mn computer weer herstellen naar de fabrieksinstellingen of hem even terug brengen naar de shop voor onderhoud?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat er verkeerde drivers tussen zit.
Verwijder je USB drivers en laat windows 8 de juiste drivers (opnieuw) installeren.
Als het dit niet werkt. Vervang de USB drivers met een driver van een andere fabrikant. Hierdoor wordt de (USB) drivers vervangen door andere software. Hierna kan windows niet gedeeltes van de oude drivers gebruiken en is gedwongen om de drivers geheel te vervangen.

Wat ook werkt is handmatig de juiste drivers te downloaden van de fabrikant en deze te installeren. Waarschijnlijk gaat het om de chipset drivers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sluit het apparaat aan en ga naar configuratiescherm/apparaatbeheer. Kijk naar de eigenschappen en geef dan opdracht tot verwijder van het apparaat. Sluit dan de pc af en start hem opnieuw op met het apparaat aangesloten.
Wellicht dat dan de juiste drivers worden geïnstalleerd.

Zo is het mij wel eens gelukt, maar niet altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Download en installeer het programma " Driver Easy " en laat het een scan uitvoeren. Dit programma wel de ontbrekende driver(s) en het vind de nieuwste.
En na installatie van de ontbrekende driver werkt je camera wel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: Dit programma vindt wel de ontbrekende drivers en vind zelfs de nieuwste.
En zorg dat de camera tijdens de scan ook aangesloten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Driver Easy " is mijn grootste stokpaard in dit soort problemen.