We hebben 2x deze Asus (R704VDVD-TY025V) laptop gehad, 2 x defect! Deze serie gaf veel problemen. Zou deze Asus (R700VM-TY160V) wel goed zijn??

We willen graag een Asus Laptop en hebben 600€ euro te besteden.

Ik heb Google vrijwel helemaal doorspit en kan er niet achterkomen, of deze serie van ASUS (Asus R700VM-TY160V)betrouwbaar is.

Weten jullie welke wegen ik moet bewandelen om daar achter te komen?

We zijn achter de onbetrouwbaarheid gekomen van onze eerste ASUS laptop, door een eerlijke verkoper.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Asus word gezien als een goed merk qua betrouwbaarheid. Natuurlijk kan de betrouwbaarheid per model verschillen. De Asus R700VM-TY160V zie ik niks verkeerds aan. De mobile intel i5 zijn tot op heden nog niet stuk gegaan (was wel bij een aantal AMD mobile modellen) en de Geforce GT630M heeft ook nog geen bekende betrouwbaarheid problemen. Dus CPU en GPU zijn beide betrouwbaar. Er zit verders nog een redelijk standard led scherm in van Samsung (ook niks mis mee) en de koeling voor de CPU en GPU is voldoende. Je moet gewoon altijd op een harde ondergrond houden (niet smoren in de dekens) en elk jaar even het stof uitblazen. De body word al langere tijd gebruikt door Asus en staat bekend dat de buitenkant/bovenkant lekker koel blijft. Ik weer zo niet welk geheugen / hdd erin zitten. Asus gebruikte vroeger vaak WD maar het kan tegenwoordig ook Samsung of hitachi zijn. Deze onderdelen zijn echter niet zo duur en buiten garantietermijnen makkelijk zelf te vervangen. Het moederbord voor dit model is bij mij onbekend maar ook deze gaan niet zovaak stuk. Bij stug gebruik kan nog wel eens een poort/DCjack afbreken maar dit is afhankelijk hoe de gebruiker ermee omgaat.

De adapters van Asus (19v 4.74a) gaan niet snel defect. Dit geld ook voor de batterij. Deze zijn beide ook makkelijk te vervangen door nieuwe exemplaren (orgineel rond de €30 a €50,-)

De garantie van Asus is altijd 2 jaar op de notebook. Mocht deze defect zijn kan je het gemakkelijkst (snelst) zelf aanmelden bij Asus door te bellen (0591570290) of aan melden bij https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/

De laptop word dan opgehaald (zelf verpakken) en gerepareerd terug gezonden. De gemiddelde reparatie tijd is 1week.

Mijn persoonlijke mening: Asus is een zeer goed merk en goede garantiedekking. Je krijgt bij dit merk veel waar voor je geld. Het zijn vaak wat saaie modellen maar wel voorzien van goede onderdelen. Het merk kom ik bij de technische dienst minder vaak tegen als de (consumentlijn)versies van bijvoorbeeld hp en acer. Natuurlijk zijn deze laatst genoemde versies ook meer verkocht. Toch heeft Asus niet echt rare modellen en zijn ze voor een techneut altijd goed om aan te werken.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie?!

Mvg,

een laptop-engineer

Ps. er is een groot onderzoek gedaan in 2009(!!!) onder 30.000 laptops en hun betrouwbaarheid. Asus scoorde in dat onderzoek ook het best. Door dit onderzoek heeft het bedrijf een zeer positieve image gekregen. Zie bron