Bestaat er een apparaatje om oude floppy's te lezen op de huidige coomputers?

Mijn vorige computers zijn bijna allemaal dood gegaan door een crash. Alles op floppy's bewaard en sommige daarvan heel dierbaar. De huidige computers hebben alleen een Cd-rom-lade en zijn de floppy's niets meer waard. Is er een methode of apparaatje dat ik aan de computer kan aansluiten zodat ik ze nog lezen kan? Windows 7.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

met een oude computer uit de kringloop.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
vanaf de oude computer op mijn usb stick zetten?
niko
10 jaar geleden
op een USB stick.

Andere antwoorden (2)

Met een externe floppy drive via usb. Of je bouwt een floppy drive in, dat kan nog steeds bij een moderne pc.

Toegevoegd na 2 uur:
Zie bijvoorbeeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415020/?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CLTs14b_iLgCFUNf3godWnkAJQ&WT.srch=1

Het draaien van oude software kan altijd een probleem zijn, onafhankelijk van waar die software op staat, floppy of cd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Dat laatste is niet altijd waar, er zijn tegenwoordig veel moederborden die geen floppy-aansluiting meer hebben.
Computoon
10 jaar geleden
En zelfs als het wel zou kunnen is de kans zeer groot dat niet alle software meer werkt omdat het besturingssysteem veranderd is.
Utrecht
10 jaar geleden
Nog erger: floppies hebben niet het eeuwige leven; ze verouderen redelijk snel. Grote kans dat floppies van >5 jaar oud niet meer volledig leesbaar zijn.
Koop een acer extensa 5230e, die heeft een werkende floppy ingang en usb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
een losse USB floppydrive lijkt we wat goedkoper en practischer dan een (oude) laptop te kopen....