Hoe heet dit apparaat? ( kantoorartikel ) en waar koop ik het?

Het is een draagbaar apparaat waar je op kunt typen, en dan komt er een wit plakkertje uit met de getypte tekst erop ( bijv je naam ) het is zodat ik mijn spullen kan merken met mijn naam, klas en nummer :) hoe heet dit apparaat en waar koop ik het? En hoe heet dat plakpapier, en waar koop ik dat appart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Dat heet een lettertang, Vroeger drukten die in reliëf witte letters in gekleurde plastic stripjes (en volgens mij kun je die nog steeds kopen), tegenwoordig printen ze gewoon in diverse kleuren en lettertypes op tape.

Er gaan gewoon een soort cartridges in (in verschillende maten en kleuren ook nog) met nieuwe tape. ideaal apparaatje. Er zijn trouwens verschillende modellen van, maar in grote lijnen komen ze allemaal op het zelfde neer.

Toegevoegd na 3 minuten:
je koopt ze eigenlijk bij elke (grote) kantoorboekhandel of - vaak goedkoper - online. De vullingen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toen hadden ze ook nog geen toetsenbord, maar moest je met de hand een schijfje waar de lettertjes op stonden draaien zodat het lettertje onder een tangetje kwam, en dan heeeeel hard knijpen om het relief in het plasticje te krijgen ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar het woord ' tang' , dat bij de huidige lettertangen eigenlijk nergens meer op slaat......

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt een Dymo lettertang. Bij V&D en kantoorboekhandels kan je die kopen. Online kan natuurlijk ook: http://www.dymospecialist.nl/dymo-lettertang

Toegevoegd na 4 minuten:
En dat plakspul heet dus lettertape.

Toegevoegd na 22 minuten:
Graag wil ik de reden van de negatieve duim weten!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een labelpinter is weer een heel ander apparaatje, waar weer veel grotere (bijvoorbeeld adres- of streepjescode)-etiketten uit komen. Een enkele keer worden ze door elkaar gebruikt inderdaad, afhankelijk van de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dymo is niet 'alleen maar een merk' hoor, dat is op dit gebied nog steeds eigenlijk HET merk. ZO het merk, dat negen van de tien mensen - zeker van mijn generatie - bij het woord ' dymo' meteen die (ouderwetse) lettertangen voor zich zien. Zoals je bij luxaflex meteen aan jaloezieën denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een belangrijk merk voor labelprinters: Brother maakt o.a. de P-touch serie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het ook niet over labelprinters, uitsluitend over lettertangen ;-)
Amadea
12 jaar geleden
@MercedesBenz2: jij hebt nog geen 100 punten dus bent niet in staat om duimen uit te delen!