Wat voor computer kan ik het beste nemen?

Ik wil een goeie game computer kopen maar er niet te veel geld uit geven.En ik wil alleen een deskop GEEN monitor enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Om te beginnen raad ik je aan om er zelf een te bouwen.
Dit is goedkoper dan een kant en klare kopen, je leert er meer van en je kunt de onderdelen precies goed afstellen.

Als je van plan bent er een in de winkel te kopen, dan moet je niet letten op het merk. Alle merken gooien onderdelen van grote fabrikanten in hun kasten, dus vele zijn van ongeveer dezelfde kwaliteit. Het merk HP is vaak simpelweg gewoon duurder, omdat er 'HP' op staat. Waar je wel op moet letten zijn de volgende dingen voor een gamecomputer:

1. De Processor. Om spellen goed te kunnen draaien moet je een fatsoenlijke processor hebben. Voor gamen heb je minstens een Dual Core nodig, het liefst van meer dan 3.0 Ghz per core. Als je dit allemaal nog niet zo begrijpt, moet je gewoon een beetje googlen, je komt er wel uit. Wil je voorbereid zijn op de toekomst, gaan dan voor een Quad Core processor. Momenteel zijn de I7 cores populair maar de I3 is een goedkopere variant, ook erg geschikt voor je doeleinden. Ik zou gaan voor een Intel processor, omdat ik daar goede ervaringen mee heb, maar met een AMD processor is ook niks mis.

2. Werkgeheugen. Je computer moet voldoende werkgeheugen bevatten. De meeste fatsoenlijke computers hebben tegenwoordig 4 GB MB Ram, en dit
is ook prima. Ik zou niet gauw kiezen voor een computer met minder.

3. Grafische kaart. Dit is waarschijnlijk het meest belangrijke onderdeel in je gaming computer. Om te kunnen beoordelen wat goed en wat slecht is, moet je
je er waarschijnlijk een beetje in verdiepen. Je hebt twee grote merken voor videokaarten. Nvidea en ATI. Ik geef de voorkeur aan ATI kaartjes, maar dat is weer omdat ik die zelf een heb. Nvidea kaartjes vind je vaak in kant en klare systemen in de winkel, dus uiteindelijk zul je die wel een gaan krijgen. Let goed op het type nummer. Vaak is dit iets als Nvidea 9400, Nvidea 9300. De nieuwere lijn heeft wat kleinere getallen zoals 280GTX of zoiets meen ik uit mijn hoofd. Ga gewoon even op internet kijken naar de kaart die zit in het systeem dat je op het oog hebt. Videokaarten hebben vaak vele reviews. Let ook goed op de hoeveelheid videogeheugen dat op zo'n kaartje zit. Ik raad je aan een kaartje met 512MB te kiezen, want 256 is vaak niet genoeg voor de nieuwe spellen. Zorg dat dit geheugen niet SHARED is! Dit is zeer belangrijk. Het kaartje moet EIGEN geheugen hebben, anders is het zoiezo bagger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1 Alleen is niet iedereen zo handig met computers in elkaar knutselen. Dit heeft computerland waarschijnlijk ook bedacht en daarom de pc zoals hierboven beschreven staat alvast voor je in elkaar gezet, zonder scherm en toebehoren 555,- http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00714682

Andere antwoorden (5)

De goedkoopste computer om spelletjes mee te spelen (en die je nog nieuw kunt kopen) is momenteel de Playstation 2 van Sony. De DS en de WII van Nintendo zijn net wat duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oude afgeschreven PC van de buren of een bedrijf vragen. En dan oude spelletjes zoeken op internet. Allemaal gratis :). (Behalve de internetverbinding - tenzij er een open wireless in de buurt is.)

Toegevoegd na 23 minuten:
Als je even belt met deze verkoper en direct 100 of 105 euro overmaakt, mag je deze PS3 vast wel hebben als je snel bent:
http://link.marktplaats.nl/319894058

Toegevoegd na 23 minuten:
Zelfs GTA4 zit erbij ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem de oude P4 2.8Ghz van de buren of van een bedrijf. Je zult verbaasd staan welke goede PC's ze wel eens wegknikkeren. Of ga eens naar een inzamelpunt bij de afvalwerking. Staan gewoon goede PC's tussen!! Alleen gooien ze die vaak gewoon in de container, waardoor e.e.a. kapot gaat. Een virus erop, en toch al 3 jaar oud? Hup, in de container... Zo gaat dat.
Neem zo'n oude PC, maar zet er wel een goede videokaart in als je de game vloeiend wil kunnen spelen (of speel op een lage resolutie).
Een Qompaq
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A.s. zaterdag hebben ze bij de Aldi een perfecte computer in de aanbieding!
Deze computers zijn goed, ik heb ze al jaren, met drie jaar aan huis garantie.
Deze computer is helemaal compleet en snel, zie voor meer informatie;

Toegevoegd na 7 minuten:
Oja wil je een zakcomputer waarmee je spellen kunt spelen, muziek luisteren, films kijken en Internetten ga dan voor de iPod touch.
De iPod touch is een prima apparaat waarme je alles kan;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eentje die het doet.