Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

temperatuur van het moederbord.

Heb temperatuur van harde schijf opgelost. Heb kleine ventilator binnenin verplaatst met kleefpasta. Temperatuur schijf blijft nu constant op 58 °C. Ik moet echter kiezen, ofwel de kleine ventilator laten draaien, ofwel de casefan (er zijn geen aansluitingen meer voor een fan op het moederbord). De casefan ligt nu af. Zie nu dat de temperatuur van het moederbord flink oploopt, tot 40 °C. Mag ik eventueel twee ventilatoren aansluiten op één en dezelfde aansluiting van het moederbord? Ik zou dit doen door een verbindingsstukje te plaatsen tussen de bedradingen. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
585

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat zou ik niet doen op een connector op het moederbord. Dat kan teveel stroom trekken, en dan gaat je moederbord stuk. Je kunt hem ook rechtstreeks aansluiten op je voeding. Met een verloopstekkertje of even solderen.
Overigens vind ik 40 graden voor je mobo helemaal niet alarmerend.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Eh - wat "is" het moederbord? Is dat de CPU? In dat geval is 40 °C een pracht van een temperatuur. Is dat het mobo zelf? Dan weet je dus niet hoe warm de CPU is. Dat laatste is eigenlijk het enige dat telt.
AWM
14 jaar geleden
Precies. Er is nog een aparte moederbordsensor, die zit vaak aan de onderkant van de print, onder de CPU. 40 graden is goed hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zelfs lekker koel. Op mijn laptop zit ik al rond de 70 meestal (wat wel iets te warm is).
AWM
14 jaar geleden
@Som: Ja dat heb je met laptops. Te weinig ventilatie in dat kleine kastje. Af en toe stof eruit blazen, voor zover dat kan...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding