Wat is de paarse, groene en blauwe aansluiting achter je pc? Ik heb pijltjes gezet, zie foto

Wat is de paarse, groene en blauwe sluiting achter je pc. Ik heb pijltjes gezet.
Ik ben er benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
29.3K

Het beste antwoord

Links
roze microfooningang
groen geluidsuitgang (koptelefoon boxjes of versterker)
blauw geluidsingang (opname van een mixer)

Rechts
groen RS232 of Seriele of COM poort (soort voorloper van USB, nu haast niet meer gebruikt)
roze Paralle printerpoort

Toegevoegd na 13 minuten:
De printerpoort is natuurlijk ook haast niet meer in gebruik dankzij USB. Geluidsingang(blauw) wordt maar door weinigen gebruikt, handig om een LP of cassette te digitaliseren of leuk als je net met muziekproduceren begint (je synth of drumcomputer sampelen en dan in reason zetten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij

Andere antwoorden (3)

De ronde gaatje zijn voor geliud dus boxen en een microfoon. Het andere is een printer aansluiting.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
links op de foto microfoon geluidsboxen rode gaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die laatste zin maakt het onbegrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals wel vaker
ronron1212
11 jaar geleden
Hallo Ytje zie je weer kans. Rode is Ronde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dan moet je maar eens wat gaan veranderen aan je antwoorden hoor..(en je Nederlands)
ronron1212
11 jaar geleden
Let jij op je eigen nederlands dan gaat dat ook een stuk beter Ytje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan gaat wát een stuk beter? Je antwoord is gewoon weer niet duidelijk..dat mag best genoemd worden hoor.
Groen com poort
Paars printerpoort
Die blauwe is surround

Com poort was vroeger voor een muis of een verbinding te maken met een apparaat
En printerpoort voor je printer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder microfoon zit eerst een stereo uitgang daarna een stereo ingang.
Onder Micro heeft u 2 aansluitingen voor een audio uitgangen L en R.
Die 25 pins aansluiting (DC-37) is een parallel uitgang voor een printer.
Die 9-pins (DE-9) is een RS232 seriele verbinding, eigen aan oude IBM PC's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder microfoon zit eerst een stereo uitgang daarna een stereo ingang.