Is mijn ram kaart/geheugen kapot?

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn computer uit elkaar gehad om er een 2e harde schijf in te zetten. Ik merkte dat mijn computer trager werd en heb de harde schijf weer uitgeschakeld. Toch bleef mijn computer traag en ben ik erachter gekomen dat zodra ik mijn computer opstart hij al 57% ram gebruikt. Hoe weet ik als mijn RAM kapot is en hoe ik het kan fixen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet als het iets uit maakt maar gebruik sinds kort ook een 2e beeldscherm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, met een simpele videokaart zullen twee schermen de hele pc vertragen. Probeer hem eens met een scherm en de extra HD, of hij dan lekker draait.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb dat mijn pc als ik spellen speel of YouTube op gegeven moment is het zwart beeld of lopen mijn spelen vast kan dat komen door mijn ram

Antwoorden (2)

Om te kijken of je RAM geheugen stuk is, moet je de systeemkast open maken.
Als je 2 kaarten hebt, trek je er 1 uit. Dan start je de PC op, als hij gewoon opstart niets aan de hand. Daarna zet je hem weer uit, dan haal je de eerste kaart eruit, en doe je de tweede erin. Probeer opnieuw op te starten. Als dit weer lukt. Doe je nog een keer hetzelfde maar dan in de andere geheugen banken. Als de PC normaal blijft opstarten is je geheugen niet defect.

als je probeert op te starten met een defecte geheugenkaart of met een defect geheugenslot zal de computer niet opstarten en piepjes geven. Maar als je er twee kaarten in hebt, waarvan er 1 defect is, zal de PC gewoon opstarten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geheugen kan defect zijn zonder dat de POST dit merkt, je zult het met een test prog.(is een onderdeel van de windows boot F8) moeten testen i.p.v. jouw voorgestelde manier...
Je laat de applicatie lijst zien, maar belangrijker is de processes tab, daar kun je zien welke processen het meeste geheugen opslokt, bij een nieuwe installatie draaien er ongeveer 40 processen, 4GB aan geheugen voor Windows7 64bit is wat aan de karige kant, zou voor 8GB gaan... Kost tegenwoordig niets meer