Waarom hangt de snelheid van je pc zoveel van de processor af?

Waarom word de pc nou sneller van processor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De processor snelheid wordt o.a aangegeven door het aantal Hertz. Dat zijn trillingen per seconden. Tegewoordig gebruiken we termen als Ghz. Dus meer trillingen per seconden.
De processor is eigenlijk de "brain" van je pc. Het onthoud niets alleen functioneert als een soort van rekenmachine.
Alles wat jij doet op je pc daar belast je je processor mee. Zelfs wanneer je met je muis beweegt.
Een snellere processor hoeft niet te betekenen dat je pc veel sneller wordt. Het plaatje eromheen moet ook kloppen. Denk dan aan je moederbord harde schijf en werkgeheugen. Het moet opelkaar afgestemd zijn voor optimaal gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De processor IS de computer. Het is het hart van je PC.
Alles wat berekend, gestuurd moet worden, wordt geregeld door de processor.
Je zou het kunnen vergelijken met de hersenen van een mens of dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het simpelweg zo. Hoe vaker (Snelheid-Herz)de processor een pakketje kan verplaatsen en hoe groter het pakketje (ram geheugen)des te sneller is alles verplaatst.
De fsb breedte bepaald hoeveel pakketjes er tegelijk over een kabel kan worden verzonden (aantal bits).
Verder is een goede videokaart nodig voor complexe en snelle beelden (op groot formaat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ter vergelijking, waarom hangt de conditie van mensen af van de staat waarin je hard zich bevind??
Een processor is een "hard" van een computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelheid van de processor (verwerkingseenheid) wordt weergegeven in MegaHerz per Seconde, en geeft het aantal handelingen aan die de processor per seconde kan verrichten. Het aantal MEgaHerz is overigens niet het enige dat de snelheid waarmee de processor een taak kan verrichten wordt bepaald, de bouw en de instructieset van de processor tellen b.v. ook mee.

De snelheid waarmee de processor instructies verwerkt is een hele belangrijke, zo niet de belangrijkste, factor in de snelheid van je PC als geheel( andere meebepalende factoren zijn, b.v., de snelheid van het geheugen en de breedte van de bus - de snelweg - op je moederbord). Als je processor 4 miljard berekeningen per seconde kan doen (4 Ghz/s), dan zal je PCsneller werken dan met een processor die 1 miljard berekeningen per seconde verwerkt (als de architectuur van de processor en alle andere onderdelen van je PC hetzelfde zijn).

Daarom is de processor voor een belangrijk deel bepalend voor de snelheid van je PC.
rose