Is het beter om de accu uit de laptop te halen als je die langere tijd niet gebruikt?

betreft een periode van ongeveer een week...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je meestal via het stopcontact werkt is het beter om je accu eruit te halen, zorg dan wel dat de accu is volgeladen, dat is beter voor de levensduur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je een laptop een week niet gebruikt is er geen enkele reden om de accu er uit te halen.
Haal wel de stekke ruit het stopcontact. Afhankelijk van het type, kan je trafo nog veel stroom blijven verbruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, van een week heeft het geen invloed. Hou er rekening mee dat de accu leeg kan zijn, maar dit hoeft niet.

Als je een jaar het niet zou gebruiken is het wel verstandig. Dit om eventuele lekkende accu het verderf van de laptop te beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de accu een langere tijd niet gebruikt, kun je deze beter uit de laptop halen. Maar wat bedoel je met langere tijd. Tot een week of twee is het niet nodig, vanaf een paar maanden wel.

De accu kan in principe tegen het volledig ontladen worden, maar het is mogelijk dat een accu indien hij volledig ontladen wordt, hij zijn capaciteit niet meer kan opslaan. (ik heb het nu met een TomTom meegemaakt)

Ook als je de laptop vrijwel altijd gebruikt, terwijl hij aan de stroom hangt, kun je het beste de accu verwijderen. Zoek ook eens op "geheugeneffect".