Ik heb sinds kort een nieuw desktop aangeschaft. Wat nog ontbreekt is een goeie videokaart (voor gaming/niet al te duur a.u.b) Iemand tips?

o.a. een i5 processor, 8GB RAM en een P8H77-m Pro moederbord. een videokaart dat stevige games van deze tijd goed aan kan binnen een budget van 150/200,-

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

De VTX3D Radeon HD 7870 Black Boost Edition 2GB GDDR5 kost € 187,- en is behoorlijk snel. Goedkopere kaarten zijn echt veel langzamer en daarom minder waar voor je geld.

Toegevoegd na 2 uur:
PS deze kaart is zeer goed getest door allerlei computerbladen en heeft een veel betere prijs-kwaliteitsverhouding dan de andere genoemde kaarten.

Toegevoegd na 6 dagen:
In april komt er een nieuwe videokaart uit die goedkoper is:
http://tweakers.net/reviews/2988/1/hd-7790-amds-nieuwe-prijsvechter-waar-voor-je-geld.html
Misschien is dat iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk! dit zijn reacties! Hartstikke bedankt, ik heb wel een wat kleinere kast, is dit dan alsnog te doen?
AMD Radeon 7770 1GB
Vergroten
Merk
MSI
Type
Radeon HD 7770
Videochipfabrikant
AMD
Chipset generatie
Radeon HD7xxx Serie
Nominale snelheid videochip
1GHz
Rekenkernen
Geheugengrootte
1GB
Geheugen Type (videokaarten)
GDDR5
Geheugen Snelheid
4,5GHz
Geheugen Bandbreedte
128 bit
Video uit
DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
Koeling
Actieve koeling
DirectX Ondersteuning
11.1
OpenGL Ondersteuning
4.2
DRM Ondersteuning
HDCP
Card Interface (Video)
PCI-e 3.x 16x
Ondersteuning
Link Interface ATi Crossfire

dit is de grafische kaart die ik gebruik het is 1 van de goedkoopste maar je kunt er wel super veel mee.

echte snelle vecht spellen en recorden werkt voor mij prima tegelijkertijd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De NVidia 660TI staat net wat hoger op de benchmark lijst dan de 7870 van AMD. Als je net wat meer geld zou hebben dan is de 7950 van AMD de beste koop. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is aardig wat keus, maar je zou kunnen kijken naar de MSI N660 TF 2GD5/OC. Veel power voor relatief weinig geld, dus een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Redactie Kieskeurig.nl