Kan je van een sata externe harde schijf die eerst op netstroom ging naar usb kunnen doen door de kaart te vervangen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel een standaard SATA schijf die je ook zo in je computer kan doen om in te bouwen. Maar ik heb mijn Externe harde schijf opengemaakt waarin een printplaat zit die de sata poort gebruikt om er usb en een netstroom kabel op aan te sluiten waardoor hij via usb en netstroom kan, kan dit als je zon andere printplaat koopt die alleen via usb gaat kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snap je vraag niet,... welke kaart?

Antwoorden (1)

De normale SATA schijven in een computer zijn 3.5" disks en die trekken te veel stroom om alleen via USB gevoed te worden. Er zijn wel kleinere disks die extern alleen via USB werken (2.5" of 1.8"). Dus nee, je kunt er niet een USB-only disk van maken.
gvrox