Zou het verschil maken voor je snelheid ? of je een 10/100 of een 100/1000 mbs netwerkkaart hebt voor een gewone adsl verbinding ?

De standaard is van 10/100 mbs naar 100/1000 mbs gegaan een kennisje van mij heeft nu een standaard 100/1000 mbs netwerk kaart heb het gevoel dat ze behoorlijk snel is voor haar verbinding.

Bijvraagje: ziggo heeft hogere snelheden tot 50mb enzo
wordt je snelheid geknepen door die 10/100 netwerk kaart ?

capthavoc
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja zeer zeker op je interne netwerk. Voor het internet zelfn niet op dit moment komt in princiepe niet boven de 100. En nee de snelheid wordt niet geknepen door een 100/1000 kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
ok dank je wel
Is die netwerk kaart standaard dan niet ook voor toekomstige internet verhogingen bedoeld ?
en welke bedoelen ze dan glasvezel wellicht ??
of ook ziggo of upc ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt gewoon een intern netwerk hebben (meerdere computers + switch) die onderling snel commununiceren.
capthavoc
14 jaar geleden
de snelste en kort en krachtig

Andere antwoorden (2)

je snelheid is zo snel als de langzaamste schakel, als er in je netwerk ergens iets zit dat op 10 mbs werkt remt dat je snelheid (bv oude computernetwerkkaart) zoals het er nu voor staat is je internetverbinding de zwakke schakel, die komt bij de meeste niet boven de 20 mbs dus hoef je je nog geen zorgen te maken. ben je daar in tegen tussen computers op je interne netwerk bestanden op en neer aan het pompen zul je wel degelijk een verschil merken tussen 100 en 1000, scheelt een factor 10.

routers knijpen geen snelheid, ze geven alleen info door met de aangegeven snelheid niet meer niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor adsl maakt dat helemaal niet uit, en voor die 50mb van ziggo heb je ook geen 1gbit nodig totaal niet... Alleen voor bestanden overdracht in het interne netwerk is het makkelijk... verder niet...