Wat kan ik er aan doen dat mijn webcam steeds blijft hangen?

Mijn webcam blijft steeds hangen om de zoveel seconden, dan is het beeld steeds 'frozen' of 'stuck', weet niet goed het Nederlandse woord ervoor. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen om dit probleem te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Antwoorden (4)

Een andere, betere webcam kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juiste drivers? Andere USB poort gebruiken? niet full screen proberen je video feed te bekijken? geen andere programma's op de achtergrond draaien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt ws aan de snelheid van je verbinding popje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk van een aantal criteria:

* de kwaliteit van de webcam
* de aansluiting van de webcam (usb 1,2.0, firewire..)
* de snelheid van je internetverbinding
* de snelheid van je computer
* het aantal geopende en actieve programmas
* het programma waarmee je je webcam gebruikt
* ...

bekijk die dus allemaal even en optimaliseer zo je snelheid :) snellere computer kopen zou de snelste oplossing zijn, natuurlijk ook de duurste.

succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
even dat laatste nuanceren; met een snellere computer zou je webcam hoogst waarschijnlijk sneller en vlotter werken, maar een combinatie van andere webcam + nieuwe computer lost natuurlijk alles 100 % zeker op :)