kun je de vga connecter gebruiken op het moederbord icm videokaart?

kan ik tijdelijk de vga stekker van het moederbord van mn pc gebruiken terwijl ik mijn videokaart erin laat (kort gezegd, de pc gebruiken zonder videokaart, maar onboard graphics van moederbord)

6 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Of je de VGA-connector kunt gebruiken, hangt af van de BIOS-instelling op je moederbord.

Start de computer op. Als het logo van de fabrikant verschijnt, druk dan op de aangegeven setup-knop om het BIOS te openen. De toetsen variëren per merk. Typische toetsen zijn F2, F10, F12 en Del.
Ga naar de grafische opties.
Hier kan bijvoorbeeld staan:
- optie "onboard VGA": zet deze op Always Enable
- optie Auto, kies moederbord, kies grafische kaart. Kies Auto.
etc.
SimonV