Weet iemand wat er met mijn PC aan de hand is? (zie uitleg)

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn PC, op sommige momenten crashed mijn pc, als volgt: Het scherm bevriest, de muis werkt niet meer, het toetsenbord werkt niet meer. en de laatste toon die uit de speakers kwam, wordt kort en snel herhaald, en geeft een trillend geluid.

Dingen die ik zelf al heb uitgevonden:
Het gebeurt tijdens gamen en internetten, het is me nog niet gebeurt dat ik mijn computer in de aangegeven staat aantrof.
Het geheugen is gecontroleerd
Er is een harde schijf controle geweest.
De tempraturen lopen niet hoger op dan 75 graden tijdens gamen in de videokaart.

Dit is het eerste stuk uit mijn DxDiag
System Information
Time of this report: 3/5/2011, 20:46:38
Machine name: PC_VAN_LARS
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.101014-0432)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire E571
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz (2 CPUs), ~1.9GHz
Memory: 2046MB RAM
Page File: 1362MB used, 2977MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 7.00.6002.18107 32bit Unicode

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi Larssiey0,

zo af en toe...
is dat na een korte tijd na inschakelen?
mogelijk wordt de boel te warm
ik stel het volgende voor:
maak met een (spuitbus lucht) de ventilator en de koeling schoon blokkeer de ventilator, want tijdens het draaien wekt hij spanning op die de achterliggende elektronica vernietigd.
druk op het moederbord elk IC aan dat in een voetje zit.
haal een voor een de stekkerverbindingen los en plaatst ze weer terug (contacten masseren) doe dit ook met de insteekkaarten.
vergeet ook de ventilator van de voeding niet schoon te blazen en tijdens het blazen te blokkeren

als dat niet helpt, dan is het tijd om windows op nieuw te installeren.
er kan ook iets serieus kapot zijn, maar dan doet de PC het in zijn geheel niet meer, vandaar dat ik dit voorstel.

veel suc6
groeten, Dré

Toegevoegd na 6 uur:
hoi hoi Larssieyo,
aanvulling:
als het al na 1 minuut gebeurd, dan is het geen temperatuurkwestie, mogelijk dat contactmassage de oplossing geeft. anders ligt het aan de software.
ik zou dan beginnen met Windows in veilige mode starten.
eens kijken wat er gebeurd.
eventueel van een externe drive of stick starten, hoe is dan het gedrag?

als laatste mogelijkheid het opnieuw installeren van Windows.

suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem laatst nog uitgezogen, maar ik zal dat contacten masseren is proberen. het gebeurt trouwens niet alleen als hij net aan staat. het kan naar 1 minuut gebeuren, na 1 uur, na 10 uur,

Andere antwoorden (6)

Komt me erg bekend voor. Had het pas geleden nog.
100% zeker achter de oorzaak ben ik niet gekomen, maar zelf vermoed ik lekkende condensatoren op het moederbord. Dat gebeurt wel eens.. vooral oudere Dell computers hebben daar last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe repareej je dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reparatie is veel te kostbaar. Behalve als je het zelf kan. Maar dat is moeilijker als het lijkt, een moederbord bestaat meestal uit 4 lagen, dus moet de soldeer echt goed uitvloeien naar binnen toe, maar als je moederbord te warm warm, gaan er weer andere dingen kapot. In zo'n geval vervang ik eigenlijk altijd gewoon het moederbord.. kost maar een paar tientjes, of je moet echt een heel duur moederbord hebben?
Beste is dat je exact hetzelfde moederbord neemt, anders heb je groot kans dat je de harde schijf niet meer kan benaderen. Of neem in ieder geval een moederbord met dezelfde southbridge.
Of desinstalleer alle 32 bit drivers voor je harde schijf voordat je de moederbord vervangt.
Maar als je nog de kans hebt om alle belangrijke dingen te backuppen voordat je je moederbord vervangt, dan zou dat heel erg verstandig zijn. Want je weet nooit.
Misschien kan je even je je windows even opnieuw installeren. Maak wel een back up van al je belangrijke bestanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed dat het je (hoofd)processor is, die te warm wordt.
Check de ventilator, en de ribben van het koelblok.
een processor (los van je videokaart) op 75 graden is wel heet, 55 graden is normaal bij niet gamen.
In je bios kan je vaak de comp uit laten gaan als een bepaalde temp (ik zou op 60 graden gaan zitten) bereikt wordt.

probeer ook een een tijdje met een andere (misschien on board) videokaartje, dan kun je dat uitsluiten.
(ik heb zelf weleens problemen gehad met een videokaart, maar dan gaat vaak het beeld eerst raar doen, voordat de pc "vastslaat")

Kijk anders even of je met hddreg je schijf echt kan controleren (is wel hier en daar te downloaden)
het zou ook een bad block op je schijf kunnen zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
de opeenvolgende toontjes zijn waarschuwingen van je moederbord, daarom denk ik dat je het in de processor temp moet zoeken. de intervallen van deze toontjes en hun betekenis is vast wel op de site van je moederbord fabrikant terug te vinden zijn.
= kast open ergens op het bord staat wel een type/naam en van daaruit op internet wat zoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
gelet op de toontjes moet je het in je bios zoeken, check de naam van je moederbord en vind bij de fabrikant wat de intervallen van de toontjes vertegenwoordigen (ik gok echt op oververhitting van je processor (niet grafisch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de toontjes komen overeen met de muziek die ik op dat moment luister, geen geluid betekend ook geen toontjes. de processor blijft bij bijde cores onder de 55c bij gamen, in rust ongeveer 40c
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zijn prima waarden.
rest nog hd fout, gewbeurt het weleens dat als je via de verkenner wat zoekt op je schijf dat dat wat schokkerig verloopt ? (lees advies HDDREG) anders verwacht ik een mb fout (haarscheur door warm/koud op een printbaan) succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik met verkenner zoekt hoor ik de ventilator wat harder gaan, meer niet
Na dit te hebben gelezen ,vermoed ik ,dat je de Video Drivers zult moeten updaten ( firmware)

Kijk hier eens:

http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_e571.html

Succes en 75 graden is wat aan de hoge kant,maar kan nét. Verder zou je de Hertz (beeldscherm) kunnen verlagen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat het vermogen van je voeding te laag is. Je kunt kijken of de spanningen van de HDD en de processor nog wel stabiel blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo lang als ik de pc heb gebruik ik dezelfde voeding, en heb er nooit problemen meee gehad, het is echt iets van de laatste maanden
De oorzaak lijkt me niet hardwarematig (alhoewel dat niet even vast te stellen is zo op afstand). Ik zoek de oorzaak eerder in de software. Er kan een foutje zijn ontstaan in je Windows-installatie. Het eenvoudigst los je dat op door gewoon het hele zwikkie weer opnieuw te installeren. Je kunt wel uren gaan zitten zoeken naar de fout, maar met gewoon opnieuw installeren ben je sneller klaar (en herstel je ook eventuele fouten die je nog niet hebt opgemerkt).