Hoe krijg ik meer fps bij het recorden van een spel? Zie extra uitleg.

Als ik nu bijvoorbeeld crysis 3 beta speel dan speel ik deze tijdens het recorden op 60/70 fps. Echter record ik rond de 20 fps. Dit moet uiteraard hoger zijn.
De oorzaak hiervan is dat de harde schijf (7200 rpm) dit niet bij kan houden. Ik speel het spel en schrijf de bestanden naar dezelfde harde schijf (heb er dus maar 1.)
Nu mijn vraag: Als ik een ssd koop en deze op sata 600 poort zet. En de gewone hardeschijf op een sata 300 poort zet. En ik speel het spel op de ssd en schrijf het filmpje naar de gewone hdd. Zou ik dan rond de 40/50 fps (30 is opzich ook al genoeg voor youtube) zitten met het bestand wat ik heb gerecord? Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 15 minuten:
Of zou andersom beter werken? Het spel op de gewone harde schijf zetten en de opnames naar de ssd schrijven? Aangezien een ssd een hogere write snelheid heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook aan je andere specs liggen... speel je op maxed out of?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik speel op medium, maar op low wilt het ook niet lukken.

Antwoorden (1)

Het zal beter gaan, maar niet zeker of het snelgenoeg zal zijn, je pc heeft ook genoeg cpu/gpu kracht nodig. Probeer een te spelen op 30fps en of lagere resolutie, misschien lukt de opname rate dan wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gpu heb ik een HD 7850 en een intel I5 3.1 ghz. Lijkt mij opzich voldoende. Ik ga jouw suggesties eens proberen. Bedankt voor het helpen.