Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel GB SSD voor windows 7?

Hoeveel GB is aan te raden in een SSD?
het gaat hierbij om een desktop waarbij de SSD puur dient voor windows 7 (ultimate 64-bit).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Windows 7 system requirements:
16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Windows XP Mode requires an additional 1 GB of RAM and an additional 15 GB of available hard disk space.

Hierbij kom je dus uit op minimaal 16 GB.

Verdere systeemeisen:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/system-requirements
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

600 gigabyte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om SSD's, 512GB modellen (600GB bestaat niet) kosten +/- 700 euro. Daarnaast is 600GB helemaal niet nodig voor een windows install.
Het antwoord van 600 gigabyte is een beetje onzinnig. 60 gigabyte is voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou persoonlijk voor 2x 30gb gaan. Dus 60 in totaal. Hiermee heb je nog wat ruimte over voor andere software naast windows. En als je deze in een RAID 0 opstelling zet krijg je een goede snelheids boost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou sowieso gaan voor een 60GB model en er ook je belangrijkste games/programma's opzetten zodat ook die rap opstarten en je echt profijt hebt van je SSD.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows 7 is niet zo gek groot, met een kleintje (60gb) ben je er al, let wel: alleen een ssd zodat windows snel is is leuk, maar hou er rekening mee dat je ook andere programma's wil installeren, nieuwe games nemen veel meer in dan windows, dus ik zou voor minstes 120gb gaan, dan kan alles wat jij belangrijk vind op de ssd geinstalleerd worden, daarnaast zou je dan nog eens 120 kunnen halen voor de programma's die je niet zoveel uitmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding