Hoe krijg ik verbinding met UPC ( WIFI ) op laptop zonder mijn Galaxy S4 ?

Als ik met mijn laptop op internet wil via WIFI , moet ik eerst de functie ' tethering en mobiele hotspot' activeren op mijn Galaxy S4 . Dan pas verbindt mijn laptop met UPC internet . Daarna kan ik de functie op mijn Galaxy gewoon uitzetten ( de laptop blijft dan verbonden ) . Ik vermoed dat dit gebeurd is na installatie van Samsung Kies op mijn laptop. Toen ik dat gedownload had viel ook gelijk de verbinding met internet weg op de laptop . Daarna gelijk weer Kies verwijderd vanmijn laptop ( dit in - en deinstalleren heb ik diverse malen geprobeerd ) . Ondertussen heb ik ook een nieuw modem en het zelfde probleem is er nog steeds , dus het ligt niet aan het modem. Ik heb alle netwerkinstellingen afgezocht maar kan niets vinden . Het lijkt erop dat mijn laptop eerst naar een IP adres ( oid ??? ) zoekt alvorens toegang tot het net te krijgen .
Hoe verander ik dit ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je hebt een nieuw modem zeg je? Waarschijnlijk is dat een docsis 3 modem en die heeft standaard een wireless toegang. De toegangscode en gebruikersnaam daarvoor staan onder op het modem. Als je die ingeeft bij "draadloze" netwerken en deze als standaard invult dan heb je wifi op je laptop.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het probleem met dit systeem is dat er (als ik het goed heb) slechts 1 toestel tegelijk online kan via die wifiverbinding. Als dus EERST jouw tablet connectie maakt met die wifiverbinding van UPC dan is hij gek genoeg geblokkeerd voor andere apparaten. Je kunt dit ook omzeilen door een wireless routertje te plaatsen aan netwerkpoort 1 en dan vervolgens via die router wireless connectie te maken.