Kan ik windows installeren op een banana pi?

Ik ben van plan om een banan pi te kopen, maar ik wou graag weten of je daar windows op kan installeren? Gezien de systeem vereisten zou het net aan de minimum eisen voeldoen, maar draait het ook soepel? Ik zou graag windows 7 erop willen hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
9 jaar geleden
Wat zijn dan de minimum-eisen voor Windows 7, en op welke manier voldoet die banana pi volgens jou hieraan ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan er wel ubuntu op dan, want ik wil graag met wat meer programmaatjes werken dan alleen bv. XBMC
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Dat kopen is een ander deel van de Raspberry Pi en Banana Pi: " Ik heb laatst een ATX moederbord gekocht en daar zaten ook al die genoemde dingen niet bij. De fabrikant van de moederborden gaat er maar vanuit dat ik die dingen koop of heb, rare jongens die Romeinen. Het lijkt alsof je een Pi vergelijkt met een All-in-one zoals: http://tweakers.net/pricewatch/349939/apple-imac-27-inch-(najaar-2013)-3-komma-2ghz.html . Een veel beter vergelijk is het met een moederbord (waar de CPU/RAM al in/op zit). Maar dan nog, je kan ook volledige computerkasten zonder een van de genoemde accesoires. Al met al: Erg leuk, maar echt iets anders dan Windows 7. Me dunkt, Windows 7 is een OS, een Fruitige Pi is een stuk hardware.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan ook EEN volledige computerkasten zonder een van de genoemde accesoires KOPEN.

Antwoorden (2)

Ik weet niet welke specs je hebt gelezen, maar op hun website staat dat er een ARM Cortex-A7 processor in zit. Daar draait Windows 7 echt niet op.

Toegevoegd na 12 uur:
Volgens http://www.lemaker.org/ kun je er wel Ubuntu op draaien.
gvrox
9 jaar geleden
Windows 7 draait alleen op x86-systemen. Een Pi is geen x86-systeem.