Goede processor?

Ik ben op zoek naar een goede processor voor mijn computer. Het liefst rond de 100 euro of lager.
Ik heb een AM3 socket. Mijn huidige processor is 2.6 GHz en dit vind ik nog al traag.

Ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of het wel aan de processor ligt. Vindt je echt de processor traag of de PC? tenzij je ontzettend veel rekenkracht nodig hebt is 2.6 Ghz gewoon ee goede snelheid. Vaak is het zonde van het geld om een iets snellere processor te krijgen terwijl de bottleneck vaak ergens anders ligt. Daarnaast is de totale performance een samenspel van verschillende componenten. En niet alleen de hardware, maar ook de software (het besturingsysteem) is van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eerst eens over de info van je mobo, je kan er bijv wel een dualcore in propen. maar miss dat je mobo dat niet ondersteund....off!! hij is er niet op gemaakt. dan zal die het binne no-time begeven omdat die procesor 3 x meer vermogen weg slurpt;)

Antwoorden (2)

AMD Athlon II X4 645, Socket AM3 quad-core proc. van 3,1GHz.
Weet alleen niet of dat op je moederbord past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zijn 3 goeie van rond de 100 euro:
http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_1156/Intel(R)/Core_en_trade_i3-540/382023/?
http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_AM3/AMD/Phenom_II_X2_560/461503/?
http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_AM3/AMD/Athlon_II_X4_640/420911/?

Ik zou voor de Athlon II X4 640 gaan, als dat op je moederbord past.
Anders de Core™ i3-540