Passen alle harde schijven in elke laptop?

6 maanden geleden
in: Hardware
2.4K
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Volgens mij niet. Je hebt volgende mij verschil in formaat en aansluiting.
TurfGraver
6 maanden geleden
Ik weet zeker van niet.

Antwoorden (1)

Nee.
Laptops gebruiken meestal 2,5-inch SATA harde schijven of solid-state drives (SSD's). Desktopcomputers gebruiken vaak 3,5-inch SATA harde schijven. Er zijn ook M.2 en NVMe SSD's die in sommige moderne laptops passen.
Interface: SATA is de meest gangbare interface voor harde schijven in laptops, maar nieuwere laptops kunnen M.2- of NVMe-poorten hebben voor snellere SSD's.
Dikte: de meeste laptops zijn ontworpen voor harde schijven met een standaarddikte van 7 mm of 9,5 mm.
Sommige laptops hebben specifieke vereisten voor harde schijven op basis van hun ontwerp en aansluitingen.
Toegevoegd op 11 oktober 2023 06:11: bron
SimonV
6 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 maanden geleden
Tja, het leest 'nerdy' maar beter dan dit is het niet te omschrijven.