ik heb een usb 3.0 externe harddisk kan een pc met usb 1.0 deze ook lezen?

Ik heb een computer met volgens mij een usb 1.0 aansluiting en een externe harddisk
Mijn andere pc is uitgerust met usb 3.0 aansluitingen en ook een externe harddisk.
Nu het probleem ik wil gegevens uitwisselen via de externe harddisk maar de oude usb 1.0 herkent geen 3.0 en andersom wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Alle usb apparaten kunnen op alle usb poorten aangesloten worden, ongeacht het type.
Het enige grote nadeel is de snelheid, als je een harde schijf op usb 1 aansluit moet je een heleboel geduld hebben. Bij usb 2 gaat het al veel sneller.

Zoek eens op Google naar usb wiki, dan kun je het verschil goed zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zult overigens bij oudere computers ook op internet moeten zoeken naar de drivers voor je apparaat, anders kan hij hem niet herkennen.