Acer Aspire: Intel Pentium Dual-Core of AMD Dual core? Welke is beter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal echt de exacte cijfers nummer en namen moeten geven voordat er een antwoord gegeven kan worden. Wat je nu krijgt is voornamelijk fanboy gedrag gebaseerd op niks.

Antwoorden (4)

AMD is iets goedkoper dan Intel. Vooral moet je kijken wat de combinatie zijn, welke grafische kaart erbij hoort, hoeveel geheugen heeft de grafische kaart, wat is de RAM, wat is de snelheid van de RAM, wat is de toerental van de hardeschijf. Dat allemaal bepaalt de prestatie van de computer. Processor gezien, over het algemeen zijn ze redelijk identiek.

Voorkeur gaat naar Intel bij dagelijks gebruik, AMD zijn vooral populair bij gamers vanwege de makkelijke overclock optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorkeur is Intel. Stabiele en betrouwbare Cpu. Minder fouten in berekeningen en vaak sneller. Het verschil in prijs wil wel eens behoorlijk zijn. Het is dus ook de beurs die mede bepaalt wat je wil/kan kopen. Je hebt niet vermeld wat je ermee wilt doen. Voor het gewone huis tuin en keukenwerk.. Tekstverwerken en mailen bijvoorbeeld, maakt het weinig uit. Voor zwaardere applicaties en gamen is wellicht een Intel de beste keus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron dat AMD minder betrouwbare/stabiele CPU's maakt graag. Riekt erg naar fanboyisme zo.
intel kan wel duur zijn maar wel beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er maar net aan welke bewerking je doet. http://www.anandtech.com/bench/Product/697?vs=288 Intel heeft de laatste tijd vaak de absoluut beste/snelste processor, maar als je naar prijs/prestatie kijkt zijn AMD en Intel meestal gelijk of wint AMD het zelfs.
De prijskwaliteitverhouding van AMD processors is meestal beter dan bij Intel processors. Dus als de processors even duur zijn, zal de AMD sneller zijn. Ze gebruiken wel vaak meer stroom.