Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn computer aan zet ( Windows 7 ) dan gaat het opstarten heel goed maar opeens komt dan heel mijn scherm ingezoomd en alemaal ander kleur ?

ik wil een videokaart kopen zodat de scherm het weer doet is het mogelijk dat ik precies hetzelfde kan vinden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
794

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Controleer even of het wel goed werkt als je in safe mode opstart. Dan is het nl een driver probleem en hoef je geen nieuwe videokaart te installeren. Kwestie van eerst een standaard driver te installeren en dan de laatste driver van je kaart downloaden (nvidia, ati, etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je bedoelt met "ingezoomd en allemaal ander kleur" is waarschijnlijk dat je schermresolutie en kleurinstellingen niet goed zijn. Voordat je uberhaupt overweegt om nieuwe hardware te kopen, is het verstandig de volgende stappen te zetten:

- Klik met je rechter muisknop op een leeg deel van je scherm (dus ergens waar je de achtergrond van je scherm kunt zien);
- Kies "Screen resolution" ("Schermresolutie");
- Kijk in het veldje "Resolution" ("Resolutie") of de bovenste optie geselecteerd is. Bij mij is dat "1600 x 900" - bij jou waarschijnlijk "800 x 600". Zo niet, kies daar dan de bovenste optie.

Als je vervolgens op "OK" klikt en je scherm is weer in orde, dan hoef je geen nieuwe hardware te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding