Welke NAS is beter? QNAP TS-212 of Synology DS211

Weet jij het antwoord?

/2500

Beide apparaten zijn uitstekend, maar mijn voorkeur gaat uit naar de DS211. Ik heb hem zelf. Het voordeel van de Synology is, is dat er veel 'third party software' voor is geschreven. Je kunt de NAS dan ook andere functies laten verrichten, zoals downloaden, webservertje spelen, Squeezebox op draaien, mailserver draaien, etc. Een zeer tevreden Synology gebruiker.

wij gebruiken de QNAP en zijn hier heel tevreden over..

Een QNAP is over het algemeen iets sneller en komt er in testen vrijwel altijd als beste uit. Ik heb zelf een QNAP 219p+ en ben er erg tevreden over, al heeft het apparaat wel enkele onhebbelijkheden. ZO moet je ontzettend thuis zijn in de materie om alle functionaliteit te kunnen benutten (maar dat is QNAP niet aan te rekenen denk ik), maar echt waardeloos vind ik dat je wel toegangsrechten kunt instellen voor een map (bij 'MULTIMEDIA'), maar nergens kunt aangeven dat dat ook voor alle submappen ook geldt. Regelmatig heb ik geen toegang tot mijn eigen bestanden en begint er weer een geklooi met vinkjes zetten etc.grrrrr Een QNAP ondersteund downloaden via usenet en voorzover ik heb kunnen zien, lukt dat niet met een Synology. Een collega van me had een 4bay Synology en deze omgeruild voor een QNAP 459, ook volgens hem is de QNAP beter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100