Beide apparaten zijn uitstekend, maar mijn voorkeur gaat uit naar de DS211. Ik heb hem zelf. Het voordeel van de Synology is, is dat er veel 'third party software' voor is geschreven. Je kunt de NAS dan ook andere functies laten verrichten, zoals downloaden, webservertje spelen, Squeezebox op draaien, mailserver draaien, etc.

Een zeer tevreden Synology gebruiker.
escape
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Maar dit kan een QNAP ook probleemloos en is dus geen voordeel t.o.v. een Synology.
wij gebruiken de QNAP en zijn hier heel tevreden over..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een QNAP is over het algemeen iets sneller en komt er in testen vrijwel altijd als beste uit. Ik heb zelf een QNAP 219p+ en ben er erg tevreden over, al heeft het apparaat wel enkele onhebbelijkheden. ZO moet je ontzettend thuis zijn in de materie om alle functionaliteit te kunnen benutten (maar dat is QNAP niet aan te rekenen denk ik), maar echt waardeloos vind ik dat je wel toegangsrechten kunt instellen voor een map (bij 'MULTIMEDIA'), maar nergens kunt aangeven dat dat ook voor alle submappen ook geldt. Regelmatig heb ik geen toegang tot mijn eigen bestanden en begint er weer een geklooi met vinkjes zetten etc.grrrrr

Een QNAP ondersteund downloaden via usenet en voorzover ik heb kunnen zien, lukt dat niet met een Synology. Een collega van me had een 4bay Synology en deze omgeruild voor een QNAP 459, ook volgens hem is de QNAP beter.
paulus811
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Ik download me mottig van Usenet met mijn Synology.
De app staat er standaard op, maar er zijn betere third-party apps geschreven voor dat doel.
paulus811
13 jaar geleden
Dank voor je toelichting. Ik heb me bij mijn antwoord gebaseerd op een oude test, maar de ontwikkelingen op NAS gebied gaan snel. Ik denk dat je went aan je nas en leert omgaan met de nukken die ieder model min of meer heeft. Synology en QNAP zitten beiden aan de top en geen van de merken zal een miskoop opleveren.