Wat mankeert mijn computer?

Ik lig vanaf dat ik hem kocht met mijn computer overhoop. Bv. ben ik op GV en klik ik onderaan op het volgende bladzijdenummer dan doet hij niks en moet ik nog een keer klikken om hem naar die bladzijde te laten gaan. Idem dito bij de pijltjes in de linker bovenhoek en bij de Vernieuwen-knop. Maakt niet uit of ik met IE of met Firefox werk (alhoewel het probleem bij Firefox iets minder vaak optreedt, lijkt me). Vanaf gisteren gaat hij in YouTube het liedje/video dat ik net gehoord heb opnieuw afspelen als ik naar het vorige liedje/video wil. Het is een Acer; echte rotcomputer!

Toegevoegd na 48 minuten:
Als je klikt verschijnen er benedenaan groene blokjes. Bij mij verschijnt er maar één en stopt hij. Bij de 2de keer klikken maakt hij z'n werk af.

Toegevoegd na 9 uur:
Zolang de groene blokjes aan het verschijnen zijn kan ik hier op GV geen reacties openen, ook niet als er nog geen reactie is en ik er zelf een wil schrijven.

14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@zondag: misschien is het een maandagcomputer?
zondag
14 jaar geleden
Ja denk ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
systeemherstel al geprobeerd.
zondag
14 jaar geleden
Doe ik niet meer. Vorige keer dat ik dat deed vrat hij een stuk van Windows op en hoe verder ik terug ging in de tijd des te meer vrat hij op. Op het laatst was Windows daardoor niet meer te gebruiken en heb ik de boel moeten repareren met de rescue-disk. Dus voor mij geen systeemherstel meer. Ik weert dat dat niet normaal is, maar deze computer IS ook niet normaal. Gewoon een geschifte robot, denk ik. Hij doet nog veel meer rare dingen dan ik in mijn vraag vermeldde, maar van wat ik beschreef heb ik het meest last.

Antwoorden (6)

Dat dubbelklikken kun je bij de muisopties instellen. Maar je hebt gelijk, Acer is een niet zo goed merk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet gewoon last met een slechte internetverbinding?
Tip: Ik heb ook een Acer en ben sinds gisteren overgestapt op Google Chrome. Dat is echt TIG keer sneller, zelfs in vergelijking met Firefox!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Hij zegt dat de snelheid 54,0 Mbps is en de signaalsterkte uitstekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is je wirelessverbindingssnelheid, niet je internetverbindingssnelheid. Juist bij Chrome (of Iron) heb ik vaak dat hij z'n eigen cache gebruikt (of probeert te gebruiken en dan een lege pagina toont) ipv de page opnieuw te laden. Maa snel is het wel. :-)
Ik denk ook dat het iets met de internetverbinding te maken heeft, ik ben overgestapt naar safari 4 en dat is ook veel sneller, google chrome is ook super goed en snel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk draait de CPU met 100% en reageert de computer niet (direct) op je muis en andere input. Die 100% CPU kan veel oorzaken hebben. Acer is niet het beste merk, maar je problemen duiden niet op de hardware (hooguit de verkeerde drivers, virusscanners die de HD scannen, geen aktuele virusscanner en een virus/adware etc, verkeerde/defekte flashplayer, etc etc).
Wat heb je XP, Vista?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik heb XP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Firefox, IE6,7 of 8? Ik zou eerst naar IE8 upgraden, alle Windows patches laden en vervolgens Firefox of Google Chrome browser installeren. Zijn er processen die 100% van je CPU tijd innemen (taskmanager-processen)?
zondag
14 jaar geleden
Daweedik allemaal nie ;-) Ik ben dom geboren en heb niets bijgeleerd. Alle gekheid op een stokje: ik ben een digibeet. Denk dat ik IE7 heb. Heb 'n keer geprobeerd 8 te downloaden. Computer liep vast. Schakelde Systheemherstel in. Deed hij wel (of juist niet) maar vrat een stuk van Windows op. Weer systheemherstel, totaan de datum dat ik deze rotcomputer kocht. Bij elke nieuwe systheemherstel at hij weer iets van Windows op. Toen ik geen bureaublad meer had liet ik een vriend komen. Die heeft alles toen teruggezet met de rescue-disk. Die vriend woont niet om de hoek en heeft beloofd dat hij van de zomer weer naar mijn computer zal kijken en hem zal reviseren. Als hij dat nog maar haalt. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat die computer dan al door de ramen is gegaan. Firefox heb ik al, maar weet nog niet alles wat die kan. Gebruik nu afwisselend Firefox en IE. Ik zal de vriend jouw vragen voorleggen, maar dat is nog effe wachten dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is met de installatie van IE 8 het een en ander misgegaan en sindsdien is de PC niet meer oke geweest. Het nadeel van IE is, dat het diep in het systeem steekt. Treedt er dan een fout op, heeft de hele computer er last van. Het beste is om alle data op een aparte schijf te zetten en de PC op nieuw te installeren. Nu kun je wachten tot die vriend weer komt, maar dat schiet niet op. Als je het zelf doet, weet je na een keer of 4-5 wel wat je moet installeren en hoe het een en ander werkt. Dit is geen garantie dat je geen problemen meer krijgt/hebt, maar dan kun je er in ieder geval mee omgaan.
Voordat je opnieuw installeert, zorg er wel voor dat je alle drivers en installatie CD's bij de hand hebt. Als je met Firefox kan werken (die kan eigenlijk alles wat IE ook kan), hoef je wellicht niet je PC opnieuw te installeren, maar waarschijnlijk zit de fout zo diep dat je er vroeg of laat niet anders kan.
Wat je kunt proberen is een schone installatie te doen, dit houdt in dat je gehele pc wist en het besturingssysteem er op nieuw opzet en kijken wat er dan gebeurt. Maar eerst zou ik als ik jou was de internetsnelheid testen, dit kun je doen via speciale sites op het internet. Deze testen up en download snelheid. Als dit niet klopt contact opnemen met je provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt als te weinig intern geheugen of een volle HD.Dit laatste sluit ik uit omdat je comp. het al vanaf het begin doet.
Ik zal als ik jou was eens kijken hoeveel geheugen je hebt als dat minder is dan 1024MB dan zal ik er een bankje bij laten zetten.

SUC7.