Hoe haal ik het piepje uit mn PC?

Als ik mij pc opstart haar je piep. Das allemaal wel leuk en aardig, maar als ik bijv savonds stiekem :p wil gamen, hoor je dus die piep, er is niks mis met me pc, maar die piep zit er gwn op ofso? Hoe kanik die weghalen zodat die minder lawaai maakt bij het opstarten? (Het is winws vista)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Die piep komt uit je pc zelf en er zijn 2 mogelijkheden om dit uit te zetten. Soms staat er in je bios een optie om het uit te zetten en anders kan je het hele speakertje weghalen. Dan moet je je kast open maken en zoek je een rond zwart doosje met een aantal draadjes eraan. Als je deze afkoppelt merk je daar in het dagelijks gebruik niks van en heb je geen last meer van piepjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan je niet uitschakelen, dat zit in het begin van de POST van de BIOS.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het antwoord van @Wavaria is ook waar, maar aangezien je Windows Vista hebt, is je PC waarschijnlijk uit 2007, 2008, of 2009.
En bij veel va die PC's is het interne speakertje gesoldeerd, en de functie om het uit te schakelen in de BIOS heb je waarschijnlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allebei antwoorden zijn ok, maar als je het piepje uitschakelt, kan je niet horen of er iets is met je pc. Wanneer je bijv. een geheugenfout hebt, is dat te horen aan het aantal piepjes.

geen piepjes Kortsluiting, geen voeding, defecte CPU/moederbord, losse kaarten
een piep Alles is Ok
twee piepjes POST/CMOS fout
een lange + een korte Moederbord probleem
een lange + twee korte Video probleem
drie lange Toetsenbord probleem
voortdurende lange Geheugen storing
voortdurend hoog/laag Oververhitting