Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand enig idee waarom mijn netbook sneller werkt wanneer deze aan de kabel zit met accu eruit?

Mijn netbook (acer aspire one d255) schijnt sneller te functioneren wanneer de accu eruit is en aan netstroom gekoppeld is, in tegenstelling tot wanneer ik de accu erin laat.. Wat is hier de verklaring van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
456

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je in het Power Management ingesteld dat je laptop zuinig moet doen wanneer hij op de accu werkt. Zuinig doen kan (afhankelijk van je instellingen) inhouden dat de frequentie van de processor lager wordt gemaakt. Als je de laptop op netspanning aansluit, ziet hij dat en gaat hij in de performance-stand; in die stand mag de processor op de maximale frequentie draaien.
 

Toegevoegd na 4 minuten:
 
Ik heb Windows 7, engelstalig. In mijn versie kan ik de betreffende instellingen veranderen door naar het Control Panel (Configuratiescherm) te gaan, dan te kiezen voor de eerste optie (System and Security), en dan te kiezen voor Power Options. Als jij een andere Windows-versie hebt, of een nederlandstalige versie, zal het bij jou net wat anders heten; ik hoop dat je er met deze tips desondanks uitkomt
 
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding