Hoe kom ik er achter of de backlight, lcd inverter of kabel defect is van mijn laptop?

Mijn laptop, een HP HDX 16, doet heel apart. Het beeldscherm is erg donker als hij uit is geweest, valt regelmatig uit. Wanneer ik het scherm een paar keer aan en uit heb gedaan doet het scherm op en neer te bewegen, werkt hij weer gewoon. Dit doet hij dan weer totdat hij weer uit is geweest. Het kan de backlight toch niet zijn als hij een hele dag weer normaal werkt nadat ik dit gedaan heb? Ik hoor een zoemend geluid als het scherm heel donker is. Als hij het normaal doet niet.

Ik wil graag de laptop laten repareren, maar dan wil ik wel graag weten welke onderdelen ik moet kopen. De onderdelen kan ik dan via Ebay kopen.

Is het misschien handiger om een externe beeldscherm te kopen en deze aan te sluiten in plaats van dit te laten repareren? Het hangt er vanaf welke onderdeel defect is, denk ik. Ik hoor ook graag jullie mening hierover.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wilde trouwens nog vermelden dat je, wanneer je met een lamp op het scherm schijnt, ook nog kunt zien wat er hoort te staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is er een kortsluiting doordat een verbinding defekt is geraakt. Je hoort een zoemend geluid als het scherm donker is... dat duidt toch echt op een verkeerde verbinding. En om een laptop uit 2008 te repareren, betaal je meer dan hij waard is. Je zou op ebay een laptop kunnen krijgen die een ander defekt heeft en daarvan het beeldscherm uitbouwen of andersom, deze repareren met de onderdelen van je eigen laptop...
Als er nog iets op het beeldscherm staat, betekent dat de achtergrond verlichting het niet doet....