Mijn Powerbook G4 batterij laad niet goed op en wat kan ik hieraan doen?

Hoi,
Als ik mijn Powerbook G4 oplaad dan begint het lampje op de batterij te knipperen zoals hij zou moeten als hij oplaad. Maar dan na tien minuten zegt hij dat ie vol is. Dat is vrijwel onmogelijk... Als ik dan de oplader eraf haal kan ik een paar minuten op de "opgelade" batterij werken, dan valt hij uit. Ik heb de PMU en de PRAM al gereset. Maar zonder resultaat. Weet iemand of dit aan mijn batterij ligt of aan iets anders, en wat zou ik eraan kunnen doen?
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer de accu eens te kalibreren,

Antwoorden (1)

Laat eens de batterij helemaal leeg lopen, daarna moet hij het doen, zo niet?
Dan is het slim om een nieuwe oplader te kopen. Loopt de Powerbook G4 bij gebruik snel leeg? Dan ligt het aan de batterij. Het kan zijn dat je de oplader 'hard' heb laten vallen...