Mijn scherm/videokaart valt uit, kan dit te maken hebben met te weinig voeding?

Wanneer ik achter de computer zit gebeurt het de afgelopen 2 dagen dat opeens mijn scherm uitvalt en dan mijn videokaart begint te blazen (computer blijft aan en processen draaien ook op de achtergrond, want ik kan voice chatten met mensen.) Nu heb ik gisteren een andere videokaart in gedaan (een oudere) en ook deze had wat probleempjes maar na een half uurtje deed deze het opeens weer goed.

Nu heb ik vandaag de oude kaart weer in gedaan en kon toch zeker 3 uur spelen zonder dat er iets gebeurde. Maar helaas viel die toch weer uit en begon de videokaart te blazen. Ik heb de temperatuur gemonitord en tot het moment dat deze uitviel, was dit maar 56 graden.

Nu wilde ik de oude videokaart weer in doen en toen wilde de computer helemaal niet booten (3 piepjes), originele kaart er in gedaan en ook die piepjes. (zelfde piepjes als wanneer ik er geen videokaart in zou hebben.)

Nu dacht ik dus dat mijn pci slot van het moederbord mogelijk defect was, maar toen ik de tip kreeg dat mijn videokaart misschien niet genoeg voeding kreeg (vandaar de piepjes) heb ik losgekoppeld wat ik kon (2 dvd spelers).

Nu boot die wel, maar is toch al voorgekomen dat die weer een keer is uitgevallen. Aangezien mijn voeding blijkbaar niet voldoende gaf om te booten en na loskoppelen dvd spelers wel, vermoed ik dat de voeding misschien aan het sterven is.

Iemand enig idee :)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook problemen met mijn beeldscherm heel raar, weet iemand misschien waar ik de videokaart kan vinden in mijn computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fysiek?
anders moet je in windows op start > run en type in dxdiag. er opent een scherm, klik op beeld en bovenin zie je bij name je videokaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel in de computer zelf.
Als ik de computer open maak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volg de kabel van je monitor tot aan je computer het gene waar die ingaat is je videokaart. Als die niet in een kaart gaat heb je waarschijnlijk een onboard videokaart en zit die in je moederbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.

Antwoorden (2)

Ik denk dat er iets mis is in je computer. Misschien raakt hij ook te vaak overhit. Om te kijken of dit zo is, gebruik je Speedfan. http://download.cnet.com/SpeedFan/3000-2094_4-10067444.html

Laat de resultaten even weten :)

Je kan ook met perslucht gaan werken, om hem schoon te krijgen vanbinnen. Je moet dan wel de Fans tegenhouden.
Voor meer hulp zie deze bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/673209-Videokaart-word-te-heet-gt-no-video-input
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
is je computer van binnen erg stoffig, dan kan je deze beter even schoonmaken met een kwast en stofzuiger. Verder kan je ook nog koelpasta gebruiken, als je dit nog nooit heb gedaan zou ik er een kopen die niet geleid omdat het dan niet uitmaakt als je morst. Je kan even naar je moederbord type kijken om te zien hoeveel je pci slot aan volt geeft en hoeveel je videokaart nodig heeft. Als je een computer in de winkel heb gekocht (niet zelf samengesteld) en geen betere videokaart gekocht heb zou dit geen probleem moeten zijn en ligt het dus daar niet aan. Probeer eens een ander pci slot want die piepjes geven aan dat hij niet herkent word. En hoe oud is je computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt +1
Had ik ook gezegd, je moet dan met perslucht werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alleen hebben de meeste mensen geen perslucht.