Kan ik een htpc het beste aansluiten op 42 inch hd tv of een 42 inch monitor (pc scherm)?

Omdat al het tv gebeuren en het internet via de htpc loopt, haal ik dan voor het zelfde geld een beter pc scherm in huis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

maakt niet uit,
Als het goed is hebben beide schermen de goede aansluitingen,

als je nog geen tv hebt en je wilt de htpc in de woonkamer etc. gaan gebruiken dan zou ik een tv kopen,

Maar dat is een eigen keus

Toegevoegd na 1 minuut:
Ojaa en als je nog geen tv hebt en je wilt er tussen kiezen,
Dan zou ik voor de tv gaan zijn meestal goedkoper want zulke grote tv's zijn er veel meer en veel uitgebreider,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou voor een TV gaan en een 42 inch monitor uit je hoofd halen.

Een échte 42 inch monitor kost je net iets meer dan 16000 euro. Een 42 inch scherm kost je 800 euro.

Het verschil in beiden zit 'm erin dat het beeldscherm zélf bij een monitor stukken beter is dan bij een monitor. Echter, ik denk niet dat je 16249 euro wilt uitgeven, dat is namelijk de goedkoopste 42 inch monitor (dus niet scherm, zoals winkels als afuture en 4launch nog wel eens de klant wil doen laten geloven).

Dus het lijkt mij de beste optie om gewoon eens naar een 42 inch tv te gaan kijken. Wil je de beste prijs/kwaliteit maar ook kleurechtheid, kijk dan eens naar de 42 inch TX serie van Pananoc's plasma-series. Die staat hier namelijk ook in de woonkamer. Voor mij geen LCD/LED, voor mij altijd en alleen plasma :)