Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aantal geinstalleerde processoren, wat bedoelen ze daarmee precies?

Volgens mij is er bij iedere PC maar 1 processor geinstalleerd, of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een core telt niet als een aparte processor. Wel zijn er server-computers met 2 of 3 processors. Dit omdat deze gigantisch veel berekeningen moeten uitvoeren. In thuiscomputers kom je dit eigenlijk nooit meer tegen. Vooral omdat de software die je thuis gebruikt niet is ingesteld op meerdere processors.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar zijn pc's me meer dan een processor.
Daar zijn ook processors met meerdere "cores", elke "core" telt als een aparte processor.
Daar zijn ook multithreaded processors, deze zijn ook geteld als meer dan een processor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak lopen eer een aantal zware processen tegelijk. Bij een multiprocessor pc kunnen die processen naast elkaar draaien op een eigen processor en een eigen stuk van het geheugen. Moet de software (Incl. OS) wel aankunnen. Bijvoorbeeld in een netwerkserver is het inloggen zo'n zware taak, dat die op een eigen processor zou moeten draaien. Bij een mainframe losten ze dat vaak op, door er aparte mini's voor te zetten. Tegenwoordig zijn alle mainframes multiprocessor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n moederbord waar je 8 processors op kunt installeren. En elke processor moet zijn eigen geheugen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding