Hoe los ik de error e1000 en e122a op op mijn dell server?

Ik krijg mijn Dell server niet meer opgestart hij geeft de error E1000 en E122A wat kan ik doen?

een jaar geleden
in: Hardware
LeonardN
een jaar geleden
Misschien een vreemde vraag... maar welke Dell-server?
emiel2006
een jaar geleden
Dell r710 sorry vergeten bij te zetten
LeonardN
een jaar geleden
En dan heb je dit zelf al wel of niet gevonden?
https://www.dell.com/community/PowerEdge-Hardware-General/PE-R710-Rack-Server-Error-E1000-E122E/td-p/4607520
emiel2006
een jaar geleden
Jep geen effect

Antwoorden (1)

De melding duid, als ik de diverse post goed lees, op een probleem in de spanning op het moederbord. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Van defecte condensatoren, tot slechte contacten. Het is zinvol om kabels op het moederbord eens los te maken en weer aan te drukken. Werkt dat niet doe dat dan ook eens bij de memory-sims of als laatste bij de CPU.
Kijk ook eens naar de condensatoren zijn op het moederbord. Met name die twee tussen de atx-connector en geheugen 'A'-slots en twee achter de ingebouwde NIC (naast de geheugen' B'-slots). Wanneer deze uitpuilden dan is dat geen goed teken. In dat geval zul je deze los moeten solderen en vervangen. Het zijn wellicht de enige groene Sanyo-condensatoren op het moederbord, maar dat is misschien niet het geval met alle moederborden die Dell/Foxconn heeft gemaakt.

Hoe dan ook, dit kan al dan niet helpen met uw situatie. Omdat het spanningsgerelateerd is, dacht ik dat het de moeite van het bekijken waard was. Als je een kijkje wilt nemen, denk ik dat je de ventilatorkanalen moet verwijderen om de condensatoren in kwestie te zien.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden