Wat is de prijs van 1 liter print inkt en waarom is het zo duur ?

als je een toner koop voor je printer zijn die al snel heel duur. voor maar paar me ik vraag me af waarom het zo duur is en wat de prijs van 1 liter print inkt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.9K

Het beste antwoord

De grote bedrijven verdienen daar hun geld op, je hebt al een printer voor 80 euro waar ze weinig winst op maken, vervolgens moet je er inkt in doen en ben je al 40 euro per set kwijt. Er was zelfs een punt in de economie dat een liter pure inkt meer waard was als 1 liter goud best absurd.
Als je met inkt het goedkoopste uit wil zijn kan je het beste comptabele inkt kopen, deze zijn een stuk voordeliger en er zit vaak meer in. Vooral printers van HP kunnen hier goed mee omgaan.
De prijs voor een liter puur inkt is €2000,- en is hiermee de duurste vloeistof op aarde.
Er is ooit een aflevering van de rekenkamer hier over geweest, kijk die eens op uitzendinggemist ik denk dat je daar het meeste van opsteekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens Inkt fabrikant Hewlett Packard wordt de prijs in eerste plaats veroorzaakt door de hoge ontwikkelingskosten en onderzoekskosten waar inktproducenten mee te maken hebben.

Maar naar mijn idee kan het ook wel wat goedkoper. Soms betaal je voor een nieuwe printer met cartridges soms net zo veel als cartridges alleen! Dus eigenlijk is de printer het bijproduct en is de inkt het belangrijkst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op onderstaande link kan u voor de meeste gangbare printers inkt kopen, reinigingsvloeistof, spuit, enz.
Een voorbeeld voor Canon printer.
100 ml per bus waarvan 2x blauw, 2x rood, 2x geel, 4x zwart, totaal 1 liter = € 35
Reinigingsvloeistof voor printkop € 3,95/100 ml
Spuit van 10 ml € 1,5.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel eerst eens testen met een hervulde cartridge of uw printer die nog aanvaard want tegenwoordig zijn de printers software matig beveiligd tegen hervulde of merkvreemde patronen !