Weet iemand ook hoe ik twee laptops met elkaar kan verbinden zodat ik tijdens het spelen van bijv. een flight simulator een goed overzicht heb?

Ik wou het graag zoiets hebben als dit: http://www.youtube.com/watch?v=41NRfbrV3yA&feature=watch-vrec, maar ik weet dus niet hoe je twee laptops met elkaar verbind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dat kun je niet doen met meerdere laptops, de schermen in het filmpje hangen allemaal aan 1 videokaart; er is dus maar 1 PC die flight simulator draait.
gvrox
11 jaar geleden
Dit heet DualScreen.
Op een laptop is het een stukje lastiger dan een pc, maar het is zeker mogelijk.

Alleerst neem ik aan dat je maar een videokaart uitgang op je laptop hebt.
Daarom heb je een Externe VGA Kaart nodig.
Deze kun je in de plaatselijke PC winkel wel krijgen of via een webshop.
Voorbeeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/873880/J5Create-externe-USB-grafische-kaart-op-VGA/0414053&ref=list;jsessionid=F4B1FB4E378ED5B4EBBA221A04128459.ASTPCEN24

Vervolgens sluit je dus een 2de monitor aan op deze externe kaart.

Vervolgens kan je met behulp van de software Ultramon alles instellen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Het is dus niet mogelijk om met 2 laptops op een dezelfde game te spelen!
In de video wat je bijvoegde is ook gebruik gemaakt van dualscreening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet een 2e lt, maar een extra scherm erbij, deze aansluiten op lt, beste van zelfde redolutie, haat prima op elke lt. Succes!