Na het aansluiten van een nieuwe externe harde schijf lukt het niet meer om automatisch mijn wekelijkse back-up te maken. Wat is het probleem?

De nieuwe externe harde schijf werkt verder prima. Windows Back-up geeft als foutmelding: Kan de opdracht niet uitvoeren door in een fout in een I/O apparaat. Ik heb een WD My book 4 TB externe harde schijf en windows 7.
Wat nu te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
10 jaar geleden
Wil je de inhoud van de nieuwe externe schijf back-uppen naar een andere plek, of wil je de inhoud van je interne schijf back-uppen naar de nieuwe externe schijf? Los daarvan: kan het een time-out zijn? Ik heb een vergelijkbare WD My Book, en die schakelt zichzelf na tien minuten uit. Als hij weer nodig is, wordt hij weer gestart, maar dat duurt een paar seconden. Misschien dat het opstarten te lang duurt en dat Windows daardoor denkt dat de schijf kapot is. Probeer eens of het helpt als je eerst iets willekeurigs met de externe schijf doet zodat hij opstart, en pas dan probeert je back-up te maken.

Antwoorden (1)

waarschijnlijk is het enige wat u hoeft te doen in uw back-up instellingen de locatie te veranderen want ik verwacht dat uw computer nu op een locatie (uw oude externe harddisk) een back-up probeert te maken die helemaal niet bestaat. als dit niet werkt zou u kunnen proberen uw automatische back-up UIT te zetten 1 keer een handmatige back-up doen en dan de wekelijkse back-up opnieuw maken.