Rechtstreeks de UTP-kabel gebruiken werkt wel. Maar niet als ie geplitst wordt middels een klein switchje. Hoe kan dat??

Kabel A komt van een switch elders (een eind verderop).
Als ik kabel A rechtstreeks in de PC steek, heb ik gewoon verbinding. Stop ik kabel A in een 5- of 8-poorts Asus-switchje (een eindswitchje zeg maar), daar stop ik een kort patchkabeltje B in die steek ik in de PC, dan komt er geen verbinding tot stand. Er kan dan niet gepingt worden.
Het werkt ook niet als ik een ander patchkabeltje of switchje pak. Het zou theoretisch gezien moeten kunnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het een switch is en geen hub of een routertje? Je kunt die patch kabeltje B eens proberen op de switch waar kabel A in zit.
Dat geeft duidelijkheid over kabel B. Stekker zit erin... de voeding bedoel ik dan van die asus switch B? Welke type asus switch is het??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is een switch Asus GX1008 (8-prt.) en Asus GX1005 (5 prt.). Beiden werken niet. Beiden nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je die switch een wisselen met switch A en dan kabel A rechtstreeks in de pc.
Dan heb je dezelfde kabels die al bewezen zijn. Dit om zeker te zijn of de switch B stuk is. Je kunt ook een tracert uitvoeren om te kijken waar hij stagneert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kabels wisselen of omwisselen helpt niet. Tracert gaat niet lukken omdat er alleen een APIPA-adres verkregen wordt. Pingen heeft ook geen zin als ik een vast IP-ades instel. Er is gewoon geen contact.
Ik zit aan de lengte te denken - maar toch, als ik een wat kortere kabel vanaf de hoofdswitch neem en dan zo'n switchje ertussen zet (met in totaal een paar meter _minder_ kabel), dan werkt 't ook niet.
rose
13 jaar geleden
Merkwaardig, je switches zijn auto-uplink, je krijgt activiteit. Wat als je de hoofdswitch vervangt door de 8-poorts en de 5-poorts op het eind zet...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdswitch kan helaas niet vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar je kunt wel de kleine switch daarbij plaatsen en dan wat kabels ompluggen

Het beste antwoord

Als kabel A erg lang is, kan de volgende stap/sprong (hub/switch) net te veel zijn en men krijgt niet of nauwelijks nog een verbinding en geen IP-adres meer. Soms werkt het dan alleen nog met een hub (en geen switch). Ook kan de grote switch (waar kabel A vandaan komt) zo geconfigureerd zijn, dat aan een volgende switch geen IP-adressen meer worden gegeven (bv. 802.1x en/of het niet meer herkennen van de poortspeed).

Branden de LEDs wel op de eindswitch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou gewoon moeten werken. De switch is kapot of je gebruikt een cross cable of een kapotte kabel. Heb je de switch en de patchkabels al gewissseld met andere in je netwerk? Branden de lampjes normaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie switches geprobeerd, waarvan 2 nieuw. Lijkt me dus geen kapotte switch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch alle onderdelen uitwisselen, dan moet je erachter kunnen komen welk onderdeel niet werkt. De gekozen opstelling is doodnormaal. Ik heb het ook zo gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In totaal zitten er 3 switches naar de PC toe. Misschien is dat teveel i.c.m. de lengte (i.i.g. boven de 50m).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een switch stuurt een nieuw signaal uit, dus na elke switch kun je weer (minimaal) 50 m. Ouderwetse switches hebben een cross cable nodig tussen de eerste en de tweede switch. Misschien is dat het probleem? Nieuwe switches kunnen dat zelf regelen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Switch_(hardware)
Patchkabels zijn meestal cross....
Nieuwe hubjes/switches hebben daar geen last van; deze zijn autosensing maar de oudere kunnen er problemen mee hebben...