De batterij van mijn laptop werkt niet meer

Ik heb een 'Acer aspire one' cadeau gekregen die nog nauwelijks gebruikt is , toen ik nog in Nederland zat deed hij het prima maar toen ik in Zuid-Amerika aankwam deed hij niets meer.

De batterij wordt wel herkend door de computer, maar er staat 0 procent en een rood kruis door het lader-icoontje.

De computer is nog bijna niet gebruikt, maar al wel een jaar of twee oud. Ik heb hem uiteraard al honderd keer schoongemaakt, geblazen, losgekoppeld en weer vastgedaan, maar niets lijkt te helpen.

De batterij en de lader zijn originele...

Ik las ergens dat het iets met de instellingen van de computer te maken zou kunnen hebben.

Welke???

Toegevoegd na 1 minuut:
Naar de winkel gaan is geen optie, ik zit hier in hutjemutje...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

heb je daar wel 220/240 volt 50 hz ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als dat het geval is kun je nog 1 ding proberen.

Leg de accu 24 uur in een vriezer (als je die daar hebt ;-)
daarna rustig laten ontdooien, en niet eerder terugplaatsen dan dat hij volledig op de omgevingstemp is gekomen.
dan opnieuw plaatsen en duimen.

dit werkt ook heel goed bij oude gsm batt/accu's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ga ik direct even proberen!

Andere antwoorden (1)

Nauwelijks gebruikt maar wel ouder dan een jaar? Waarschijnlijk is de accu overleden. Niet te lang op stroom laten staan met accu aangesloten, kans dat er iets mis gaat. Op diverse sites kan je goedkoop een nieuwe accu kopen, zoek op model/serienummer.