Ik werk met 2 beeldschermen tegelijk. Hoe moet ik een KVM switch dan gaan gebruiken?

Ik heb 2 computers. Deze wil ik het liefst beiden aansluiten via een KVM Switch op TWEE monitoren tegelijk.

Hoge beeldkwaliteit behoud is van groot belang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
6.5K

Het beste antwoord

Daar is een KVM switch niet voor bedoeld dat is om met twee computers op een beeldscherm te werken. Je zou dan een KVM switch moeten hebben met 3x2 DVI poorten ofzo. Je zou het wel met 2 KVM switches kunnen doen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zo zou het met 2 switches kunnen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Je moet op beide computers 2xDVI op je videokaart hebben.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het leuke met deze opstelling is dat je ook beide computers kan bedienen. Je kan namelijk ook nog met een programma je muis over meerdere computers in een lan netwerk delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op beide computers 1x DVI en 1x VGA. Ik neem aan dat ik dus 2 KVM's nodig heb, waarvan 1 VGA en 1 DVI? Er zal één van de schermen worden gebruikt voor beeldbewerking. De andere voor informatie voornamelijk. Moet ik beeldbewerking doen op de DVI monitor, of kan dat net zo makkelijk op de VGA?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide monitoren hebben ook 1x VGA & 1x DVI*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je wil kan dan niet je zal dan eerst 2 videokaarten met 2x DVI moeten kopen of 2x VGA. en 2 beeldschermen met allebei DVI of allebei VGA. Je kan natuurlijk nooit 2 schermen aan sturen met 1 uitgang, het kan wel maar dan heb je ook weer een speciaal kastje daar voor nodig. Op dit moment wil je teveel met te weinig.

Andere antwoorden (2)

Als het goed is heb je bij je KVMswitch een aantal setjes kabels gekregen. In ieder setje zit een kabel voor computer. een voor de muis en een voor beeldscherm bij.
Die sluit je aan, voor beide computers.
Dan gaat er in je KVM switch de kabel van de monitor, de kabel van het toetsenbord en die van de muis.

Doe je nu 1 computer aan, dan wordt er op je KVMswitch 1 lampje groen. Druk de knop bij dat lampje in en die computer heeft beschikking over monitor, toetsen en muis.

Zet de tweede computer aan en je kunt switchen van computers door het knopje in te drukken op de KVM switch.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is de werking van een KVM switch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is de werking van een KVM Switch. Maar dat is niet precies wat ik vraag. Ik wil weten wat de mogelijkheden zijn om per PC met 2 beeldschermen tegelijk te werken. Dus bijvoorbeeld:
A->1+2
SWITCH
B->1+2. Hierbij geldt dat de letters de computers zijn en de cijfers de beeldschermen.
Dat kan maar is vrij prijzig volg dit linkje maar eens http://www.kvms.com/Section/2-Port-Dual-Monitor-KVM-Switch.aspx