Is het mogelijk om een webcam af te kijken op een andere plaats?

Stel dat ik een webcam op het werk wil plaatsen en dat ik thuis op een schermpje kan zien wat daar gebeurd, is dat mogelijk en zo ja, hoe werkt zo iets (in begrijpelijke taal)?

Voor alle duidelijkheid, het gaat niet om bespioneren en iedereen zal er van op de hoogte zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

Zelf heb ik hier een aantal Linksys WVC54GCA camera's deze kosten tussen de 80 en 90 euro.
De camera's zijn draadloze netwerkcamera's voor thuisbewaking.
Voordeel van de camera is dat er geluid en bewegingsmelder op zit. Daarnaast is de bijgeleverde software uitgebreid. Zo kun je in totaal 9 camera's te gelijk bekijken en wordt er software bijgeleverd om het al dan niet beveiligd uit te zenden over het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat is heel goed mogelijk, maar ik weet niet of jouw werk dat toestaat. Je moet een Webcam kopen met internetaansluiting. En klaar is kees. Zie de bijgeleverde handleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast bedankt voor je antwoord. Op het werk neem ik de beslissingen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas: Je zult wel rekening moeten houden met de privacy van je werknemers. Daarnaast introduceer je mogelijk een beveilingsrisico doordat er aanpassingen aan je netwerkconfiguratie nodig zijn.
AWM
14 jaar geleden
Antwoord klopt, maar je zult eerst een aanpassing moeten maken in je firewall, wil dit gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niks met een netwerk te maken en de privacy komt zeker niet in het geding (zoals al in mijn vraag aangegeven), dus blijft alleen de firewall over?
Een leuk en gratis programma hiervoor is de webcamsurveyor.
Een webcam is echter gebouwd om opnames van dichtbij te maken, het observeren van een ruimte met een webcam levert meestal een bedroevend resulaat op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de PC 24 uur aan en internet kunt nu met stream heel simpel binnen enkele seconden uitzenden via een webcam en eventueel met geluid als je dat wilt. en thuis bekijken maar ook je collega’s kunnen dit zien .(ik ben webmaster en ik doe dit zelf ook.)
wat moet je doen, gaat naar de website http://www.ustream.tv/ meld je aan en geef toestemming op alles anders werkt het niet, door ok te klikken
en klaar ben je, druk op Broadcast Now en je bent online . je hebt nu je eigen webcam site. veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er netjes uit. Bedankt
+1