Wat is er mis met het beeldscherm van mijn laptop en hoe kan ik dit verhelpen? (2 jaar fabrieksgarantie is verlopen)

Ik heb een laptop (Acer Aspire 5730Z) en mijn beeldscherm doet de laatste tijd erg raar, het beeldscherm toont alles in veel lichtere kleuren en alle bewegingen worden als slowmotion/slepend weergegeven, bijvoorbeeld als ik de muis beweeg, dan vertoont hij een spoor van mijn muis en hoe sneller ik beweeg met de muis, hoe doorzichtiger en meervoudig de muis wordt.
Maar als ik het beeldscherm zoveel mogelijk naar achteren duw en dan weer terug trek dan zie ik weer goed beeld en werkt alles vloeiend, maar zodra het beeldscherm weer een stukje naar achter gaat, wordt het beeld weer slecht.

De meeste verkopers vertellen mij dat ik de laptop moet opsturen / dat ik het beste een nieuwe laptop kan kopen / of dat ik hem eerst moet laten onderzoeken voor zo'n €30.
De laptop is ongeveer 2 jaar en 5 maanden oud.

Toegevoegd na 6 uur:
IK HEB HET AL OPGELOST!!!! Er zat een klemmetje die het beeldscherm aan de laptop verbind een stuk uit elkaar, deze heb ik dichtgeknepen en nu kan ik buigen wat ik wil, maar het enige wat er soms komt is horizontale strepen door het beeldscherm. Maar dat is met een kleine beweging weer verholpen. Totdat het probleem zich weer voordoet, dank jullie voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Het beste antwoord

zo te horen is je kabel naar je scherm toe het aan het begeven. (omdat als je het scherm beweegt het wel weer werkt.) ja je kan het eventueel laten repareren maar ja....ik vind dat die het voor een Acer nog lang vol gehouden heeft! als dit gemaakt is zal je snel weer andere problemen krijgen. dus mijn tip. verkoop hem op marktplaats, koop een nieuwe lap en zeker geen Acer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahaha ja dat klinkt echt als een Acer. tot nu toe zijn ALLE acers die ik voorbij heb zien komen kapot of waren hard onderweg. jha zoveel zijn ze niet waard. maar zet hem gewoon op marktplaats met bieden vanaf....75 euro?? ( je komt er vanzelf achter als ze dat te veel vinden).
Er zijn vast wel mensen opzoek naar net dat eene onderdeel. suc6! :)

Andere antwoorden (1)

Er kunnen 3 problemen zijn:
1- firmware is ietsje verouderd
2- bios idem ( flashen kán uitkomst bieden)
3- videodrivers (idem als vorige opties)

Ik heb even de juiste website opgezocht en U kunt meteen aan de slag. Wel vreemd is,dat als het beeldscherm nadat het naar achteren is geduwd en weer terug het probleem weer over is. Hopelijk is er geen accu-probleem of een algemene voedings-probleen..iets,wat ik ook niet uit sluit.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5730.html

Groet:Zoekertje