Is een macbook toetsenbord makkelijk te repareren na het morsen van cola?

Ongvr 2-3 dagen geleden heb ik cola op de toetsenbord van mijn Macbook Pro gemorst. Gelukkig werkt de gehele laptop technisch perfect zoals het hiervoor ook al deed, maar heb ik helaas wel problemen nu met enkele toetsjes waaronder de spatiebalk, aan/uit knop, enter knop en de volume knopjes. Ze klikken wat langzamer in en voelen niet meer aan als de gewone knopjes. Ik vroeg mij af of dit een interne oorzaak heeft (qua elektronische component die niet meer goed is) of dat de suiker van de cola aan de toetsjes is gaan blijven plakken waardoor ze nu minder goed inklikkken. Indien het het tweede geval is: is het dan makkelijk te repareren door deze te vervangen met nieuwe toetsjes?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Tja, wat is makkelijk? Schoonmaken is een optie.
Voorbeeld.
https://youtu.be/LCT-CldP_r4

Antwoorden (1)

ik denk dat het het tweede geval is en je kan voorzichtig met een klein beetje sop en een kwastje heel ver komen