Mijn huidige laptop, AMD Turion 64 X2 RM-74, heeft het begeven. Ik wil gelijkwaardige of hogere snelheid, welke Intel moet ik dan nemen?

Voor zover ik er iets van weet iig een I5?
En evt voor een AMD? Al gaat mijn voorkeur uit naar Intel. Ik weet verder niet zo goed wat belangrijk is behalve opslag e.d.

Toegevoegd na 4 minuten:
zag deze staan Intel Core I5-3210M

11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk: Wel of geen SSD (Hardeschijf vervanger tot wel 5x sneller). Grafische kaart als je gaat gamen(hoewel niet echt aan te raden op een laptop). Accuduur kan flink verschillen per model/configuratie. Beeldschermen verschillen flink qua kwaliteit/leesbaarheid.

Antwoorden (1)

Zie hier de ranglijst.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

De genoemde Turion staat op plek 293. Denk dat zo'n beetje elke hedendaagse laptop van pak 'm beet 500€ of meer van een betere cpu voorzien is dan dat je had. Die Intel Core i5-3210M staat op 50 en is ruim 2x zo snel als die Turion.