Hoe fix ik het probleem "Bootmgr ontbreekt"?

Hallo,
Ik wou mijn laptop helemaal vernieuwen door hem leeg te trekken en nu staat er dat mijn BOOTMGR ontbreekt

De laptop start normaal op en dan krijg ik opeens een zwart scherm met erop "Bootmgr ontbreekt druk CTRL + ALT + DELETE om opnieuw te starten"

De laptop was volgens mij 32 bit van HP
Core I3 processor etc

Weet iemand hoe ik hem weer pratend kan krijgen?

PS: Garantie is al verlopen"

Ik heb trouwens al dvd's erin gedaan om te kijken of ik hem zo kan repairen
maar het lukt niet ook heb ik internal disk drive als bovenste gezet maar het lukte nog niet

Please als je me kan helpen zeg dan hoe ik het kan oplossen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.2K

Het beste antwoord

Even inhakende op de ander antwoorden
de melding die je krijgt is heel normaal
als je pc leeg hebt gehaald
Je zult dus vanaf de windows cd moeten opstarten
(Als hij dat niet doen)

moet je in bios de cd rom als eerst boot device zetten en windows opnieuw installeren

(wat ook nog wel eens wil werken is tijdens het opstarten op F8 drukken ?) of een ander functie toets dat scheel per pc nog wel eens, als die optie er al is
De eerst optie in bios instellen is de betere
mest directe

ook kan je nog eens denken of er een herstel partitie op deze pc zit ??? heb je ooit ene herstel dvd set moeten branden ?

Hopelijk heb je niet je pc leeg gehaald door alle partities te verwijderen
Heb je een normale windows installatie dvd dat is dat gelukkig geen probleem.
maar bijna alle laptops van tegenwoordig hebben een herstel partitie
die je tijdens het opstarten met een bepaalde toetsen combi kan aanspreken
welk toetsen combi dat verschilt per /merk/ fabrikant/type laptop

even googelen

op merk laptop windows versie en dan recovery keys ?

ik zie het al HP laptop recovery keys

F11 is de meest waarschijnlijk key voor Herstel

Succes
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (3)

Je hebt waarschijnlijk een belangrijk Windows-bestand verwijderd. Je kunt het beste Windows opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows opnieuw installeren lukt niet
Hij pakt de cd/dvd niet
De pc start op van het verkeerde medium. Je moet de BIOS opstarten, kijken naar boot-volgorde, en je harde schijf bovenaan zetten (tenminste, als daar je besturingssysteem op staat). Probleem opgelost. Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn pc had het ook,door een of andere rede was de opstart veranderd,en starte hij op met de Backup schijf>>>>>>>>vond geen windows.Dus>>>>druk CTRL + ALT + DELETE.
Oplossing, UITZETTEN-----Backup los gekoppeld,(zorg ook dat er geen extendents HD aangesloten zijn,ook geen USB,dus alleen de windows HD of SSD en alleen die aangesloten laten>>>>>>>weer opgestart,vind alleen de windows ssd,en start gewoon op.
Dus daarna in de bios de opstart volgorder veranderd ,en KLAAAAAAR