Wat moet ik wijzigen zodat ik Sony Vegas normaal kan draaien?

Ik heb een camera gekocht die filmt in HD 1080p met 60 fps.

Ik heb de volgende PC:
- Intel Core 2 Duo E8500 @ 3,16 Ghz
- 4 GB DDR2 800Mhz
- MSI N9800GT (GeForce 9800 GT)
- 1TB Sata-300
- 64Bit Windows 7

Nu kan ik video's wel bewerken in Sony Vegas maar het preview schermpje doet ongeveer 3 frames per seconden en dat bewerkt helemaal niet lekker.

Iemand enig idee wat ik moet upgraden om het soepel te kunnen draaien?
Of kan ik beter gelijk een nieuwe PC kopen. En zo ja, waar moet ik dan op letten?

Toegevoegd na 26 minuten:
Hier zijn wat statistieken (zie afbeelding)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Open even systeembeheer via ctrl+alt+del en kijk op de monitortjes terwijl je een film bewerkt. Je ziet daar processor, ram en harde schijf. Als deze allemaal niet tot het limiet worden gebruikt (de metertjes lopen helemaal vol) ligt het aan je videokaart, anders aan het gene wat de metertjes aangeven. Er zijn ook applicaties die het nog duidelijker weergeven, maar als mac-verslaafte kan ik die niet opnoemen: ik laat dus nog ruimte voor volgende reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste blijft processorkracht. Mensen in de discussie hier(bron) hebben het er over dat de 6-core van amd de beste prestatie zou leveren. 1080p60 is op dit moment gewoon nog heel veel vragen van je systeem. 1080i60 of 1080p30 had dat een paar jaar geleden precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Video vraagt heel wat van je pc (en je spaarpot) Een standaard pc voldoet meestal nooit.
Enkele tips voor een nieuw systeem : ga voor Intel ipv AMD,
1 schijf voor het besturingssysteem en de programma's, 1 schijf als werkschijf voor video, 1 schijf voor tijdelijke bestanden. Maximum aan ram, videokaart is niet zo belangrijk, dat is toch overlay, maar een kaart in de aard van Matrox MXO2, die bv realtime previews levert, dringt zich toch op als je enigsins serieus wil gaan video bewerken. Reken toch op zo'n 3000 € min.