videokaart doet het niet of is kapot

ik heb een medion windows XP en ik speelde minecraft een redelijk zwaar spel en toen begaf mijn video kaart het
opeens ik kan game maker en andere dingen waar je de videokaart voor nodig hebt niet meer openen ik heb al geprobeert met ccleaner schoon te maken maar dat lukt niet :(

hoe kan ik hem gratis maken??¿¿

Toegevoegd na 1 minuut:
hoe kan ik hem gratis (het liefst)
of goedkoop maken want ik ben over 2 maand jarig en dan krijg ik geld voor nieuwe pc

Toegevoegd na 14 minuten:
ik heb hem geupdate maar hij start gamemaker nog niet op het ligt niet aan game maker zelf want de laatste keer werkte hij nog perfect is er nog een andere mogelijkheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Je kan hem niet gratis maken tenzij je nog garantie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je geen blauwe schermen krijgt is het niet de hardware, dus de videokaart. Probeer eens de drivers te updaten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel dan wel de videokaart drivers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt als een Softwareprobleem.

Probeer je videokaart drivers te updaten. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant. Waarschijnlijk onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan van alles zijn, mogelijk zijn je instellingen gewijzigd of is bv iets mis met direct x; of je kaart is idd stuk.
Wat gebeurt er precies als je gamemaker ofzo opstart?
Kijk bij beeldschermeigenschappen(rechtsklik op scherm; -eigenschappen-instellingen) of je nog naar maximale instellingen kan en check je directx met dxdiag via je uitvoeren-console(via start)