Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft mijn printer zelfde afdruk printen?

Ik heb een Canon MG6150, en als ik een afbeelding wil printen werkt dit prima, alleen krijg ik er nog zo'n 10 of soms nog meer de zelfde afdruk erbij. heeft altijd prima gewerkt maar op een of andere vreemde reden doet hij erg vreemd de laatste tijd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb dit probleem ook regelmatig gehad. En toen stond de aantal afdrukken op 1. Ook zat het probleem niet in reinigen van de printer(koppen). Wat bij mij wel hielp was het uit zetten van de printer. De printer buffer op de pc leeg halen en daarna de printer weer aan zetten.
Ik zou het probleem zoeken in het printerbuffer.
Graag zou ik terug willen lezen of deze oplossing de juiste was, want zelf heb ik nog niet voor 100% mijn vinger achter dit veel voorkomende probleem kunnen krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, ik wou niet antwoord met herinstalleren van de printerdriver willen afkraken, dat is ook een goede oplossing en zou ik zeker ook proberen. Wel even tussentijds een andere printerdriver installeren om zeker te zijn dat de oude versleten driver echt weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel dit heeft geholpen vooralsnog werkt hij weer als vanouds!!!

Andere antwoorden (1)

Je kunt proberen de printersoftware te verwijderen en hem opnieuw te installeren.
Voer dan ook de zelfreiniging een keer uit.
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet niet om tussentijds een andere driver te installeren anders de printersoftware niet echt verwijderd. Dit werkt voor heel veel operating systemen. Hardware problemen zijn soms driver problemen en dat alleen op te lossen door herinstallatie of resetteen van de driver.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding